Blogia
Joaquim de Catalunya

Una tardor moguda, by Quim Pedret

septiembre 19, 2012

"Quimicoses"

I si tenim una aristocracia amb un Petit Príncep Català ¡¡ Quina conya !!

I mira que tinc feina, i mira que hi ha gent que escriu be i jo tossut escrivin cosetes ‘xorres’, amb lo dificil que està tot. Deu ser un vici oi? Perquè aquí a vosaltres companys de diari sique escribiu be i tampoc us paguen res, oi? Oiiiii? Sinó, mira que protesto al ‘jefe’.
Com deia tinc feina, ja que al ben mig de l’octubre tinc de estar a punt de solfa, per una expo de la pintora Elena Kudryashova (la meva ‘jefa’) a Salt (Gironès) i jo aqui vinga fer el ‘trapella’
 

I dic jo…. Aquesta Primavera-estiu (cony, semblo un anunci del Corte Inglès) he sentit unes frases que m’han produït certa ‘preocupació’: "Lo siento mucho, me he equivocado pido perdón no volverá a ocurrir", "España ens roba", el famòs "No vull pagar", "Estoy triste" i "Quina calor que fa, tu no?"
Anem a pams. Una frase era de pena, era de un home a punt d’entrar al asilo amb la ‘escopeta nacional’ (ranci pur), ´
L’altre frase tenies ganes de dir.li: "O calles o et foto la cartera i veuràs lo que es un bon robatori de un català emprenyat i de mala gaita". L’altre frase et venien ganes de dir: "Jo tampoc vull pagar, però pago i pago per tot molt car i tinc de riure per pebrots". L’altre frase era del nen pobre.ric del Madrid, un pobre infeliç, que li fotries dues clatellades i l’enviaries a treballar a la mina ¡¡ Gandul l!! , i per últim la frase que m’ha tret de polleguera…. ¡¡ Fa calor oi? Tu no?!!, Amb la ditxossa calor la gent s’ha lluit…. ¡¡I un dia prendrem mal !! ¡¡I el mal humor que et posen !!? Et venien ganes de dir: "Si, fa calor, molta calor" i que passa? Eh?" "Si, jo també en tinc de calor i em fotu com tu i cada vegada que et sento, tinc mes calor, o es que et penses que visc a un altre planeta?"
Uff… ara després d’acostumar-me a la punyetera calor, coses que te el temps, arriba el fred, ja que arriba la tardor, plou i cauen les fulles i tal Pascual?. ¡¡Ondia! la tardoooooor???? No fotem conyes amb els fulles, ni la calamarsa
Catalunya anirà be? Tindrem tardor mogudeta? Comencem a suar? o alguns ja han començat a tindre escal-freds? Avui dimecres, el reiet de Espunya (el que te una In-Fanta de xoriço), ja et dit la seva ‘cullonada’. Veurem.
De moment esperem al dijous el que passa a La Moncloa, a veure com te els ous en Mariano (regal del nostre estimat President -així s’anima mes) Igual el gallec Mariano el te passats per aigua de tanta ploreres.
La llet, m’ha dit en Mas, que ja li portarà un altre dia si li toca una mica mes el potet la punyeterota Alicia (es veu que ja no s’estimen massa, shshsh). Se que dins dels pots (no ho comenteu), hi ha molta mala llet catalana espesa, condensada i pesada. Vaja, mes o menys com els pebrots farcits que arrosseguem el catalans per arreu.
Amen
Una cordial salutació de El Quim desde el Principat de Catalunya (us imagineu que un dia tenim una mena d’aristocràcia?) o sigui, tenim un Petit Príncep Català, encara que nomes fos per tocar els ’tilins’ als republicans? ¡¡ Quina conya !!. Ells, ERC tota la vida pregonant una república i … vatua l’olla toma monarquia descafeïnada. Soc dolent o no tant
¡¡¡Escolteu, escolteu!! O es que el catalans no teníem un Compte de Barcelona i anàvem tan cofois per la vida?. Tindrem que preguntar-li a l’Armand de Fluvià si encara queda lliure un titul nobiliari, tipus marqués, o millor que sigui compte, no fos cas que el meu President Artur Mas el necessites per la propera primavera-estiu (electorals?) del Tall Català (abans anomenat El Corte inglés) Algú dupta que si hi haguesin avui mateix eleccions guanyaria Convergència? Perquè per Unió, ja no poso les mans al foc, se de bona tinta que molts d’Unió han tirat el carnet de militància per l’aigüera. En Duran potser ho farà aviat i de pet cap al PP de Madrid (ell allà, està com a casa)
Ara si dic.. Adéu si-au, i que ens pentini a tots la iaia, ja que si badem massa, igual ens arrissen desde Madrid a tots plegats.

Però si ‘antes no estabamos tan mal’, ara podem estar de conya, però com diu el Monegal: ¡¡Alerta Papitu!!

 

 

Pujat per El Quim Pedret el 18 d’octubre desde Vilajuïga

0 comentarios