Blogia
Joaquim de Catalunya

El Compte de Barcelona? Qui sap, By Quim Pedret

septiembre 19, 2012

I si tenim una aristocràcia amb un petit príncep Català! Quina conya!

Però com diu lo Monegal: Alerta Pepitu!

 

"Quimicoses"

Opinió 19-09-2012 |

 

Joaquim Pedret Rovira

I mira que tinc feina, i mira que hi ha gent que escriu bé i jo tossut escrivint cosetes “xorres”, amb com està de difícil tot. Deu ser un vici, oi? Perquè aquí, vosaltres, companys de diari, sí que escriviu bé i tampoc us paguen res, oi? Oiiiii? Si no, mira que protesto al “jefe”.
Com deia, tinc feina, ja que a mig octubre he d’estar a punt de solfa, per una expo de la pintora Elena Kudryashova (la meva “jefa”) a Salt (Gironès) i jo aquí vinga fer el “trapella”.
I dic jo… Aquesta primavera-estiu (cony, semblo un anunci del Corte Inglés) he sentit unes frases que m’han produït certa “preocupació”: "Lo siento mucho, me he equivocado, pido perdón, no volverá a ocurrir", "Espanya ens roba", el famós "No vull pagar", "Estoy triste" i "Quina calor que fa, tu no?"
Anem a pams. Una frase era de pena, era d’un home a punt d’entrar a l’asil amb L’escopeta nacional (ranci pur).
Sobre l’altra frase tenies ganes de dir-li: "O calles o et foto la cartera i veuràs el que és un bon robatori d’un català emprenyat i de mala gaita". Amb l’altra frase et venien ganes de dir: "Jo tampoc vull pagar, però pago i pago per tot molt car i he de riure per pebrots". L’altra frase era del nen pobre ric del Madrid, un pobre infeliç, que li fotries dues clatellades i l’enviaries a treballar a la mina. Gandul! I per últim, la frase que m’ha tret de polleguera… “Fa calor, oi? Tu no?!” Amb la maleïda calor la gent s’ha lluït… I un dia prendrem mal! I del mal humor que et posen!? Et venien ganes de dir: "Sí, fa calor, molta calo, i què passa, eh?" "Sí, jo també en tinc, de calor, i em foto com tu i cada vegada que et sento, tinc més calor, o és que et penses que visc a un altre planeta?"


Uff… ara després d’acostumar-me a la punyetera calor, coses que té el temps, arriba el fred, ja que arriba la tardor, plou i cauen les fulles i tal Pasqual? Òndia! La tardoooooor? No fotem conyes amb els fulles, ni la calamarsa,Catalunya anirà bé? Tindrem tardor mogudeta? Comencem a suar? O alguns ja han començat a tindre calfreds? Avui dimecres, el reiet de Espanya (el que té una In-Fanta de xoriço), ja ha dit la seva “collonada”. Veurem.
De moment esperem a dijous, el que passa a La Moncloa, a veure com té els ous en Mariano (regal del nostre estimat president -així s’anima més-). Potser el gallec Mariano els té passats per aigua de tantes ploreres.
La llet, m’ha dit en Mas, que ja l’hi portarà un altre dia si li toca una mica més el potet la punyeterota Alícia (es veu que ja no s’estimen gaire, shshsh). Sé que dins dels pots (no ho comenteu), hi ha molta mala llet catalana espessa, condensada i pesada. Vaja, més o menys com els pebrots farcits que arrosseguem el catalans per arreu.Amén
Una cordial salutació del Quim des del Principat de Catalunya. Us imagineu que un dia tenim una mena d’aristocràcia? O sigui, tenim un petit príncep català, encara que només fos per tocar els “tilins” als republicans?! Quina conya! Ells, ERC, tota la vida pregonant una república i… vatua l’olla, té monarquia descafeïnada. Sóc dolent o no tant.
Escolteu, escolteu! O és que el catalans no teníem un comte de Barcelona i anàvem tan cofois per la vida? Haurem de preguntar a l’Armand de Fluvià si encara queda lliure un títol nobiliari, tipus marquès, o millor que sigui comte, no fos cas que el meu president Artur Mas el necessités per a la propera primavera estiu (electorals?) del Tall Català (abans anomenat El Corte Inglés). Algú dubta que si hi hagués avui mateix eleccions guanyaria Convergència? Perquè per Unió, ja no poso les mans al foc, sé de bona tinta que molts d’Unió han tirat el carnet de militància per l’aigüera. En Duran potser ho farà aviat i de pet cap al PP de Madrid (ell allà, està com a casa).
Ara sí que dic… adéu siau, i que ens pentini a tots la iaia, ja que si badem massa, potser ens arrissen des de Madrid a tots plegats.
Però si “antes no estábamos tan mal”, ara podem estar de conya, però com diu el Monegal: Alerta, Papitu!

 

 

 

quimpedregironanoticiespepitu

Pujat per El Quim el 19 de setembre del 2012

0 comentarios