Blogia
Joaquim de Catalunya

Las coses clares, suposo

Al Sr. Alcalde i als Regidors de l’Equip de Govern del meu poble

No amb feu perdre el temps, ¡si us plau!

Un dilluns em trobava enfront de l’ajuntament i mig de broma, mig de debò, em vaig trobar amb una estranya agressió verbal per part d’un regidor de l’equip de govern, amb el qual m’uneix amistat de més de vint anys. És per això que a ell, als seus companys d’equip i especialment a l’alcalde de la població em dirigeixo per a demanar aclariments, en aquestes línies més o menys telegràfiques ja no vull perdre el meu temps, ni fer-lo perdre als altres, ‘Quan mes clar, més català’

Els Fets: Fa més d’un any, un regidor d’una població veïna, militant de ERC, em va demanar un enregistrament on sortia la veu i la imatge de l’actual alcalde del meu poble, on aquest el mateix dia de guanyar les eleccions per majoria, manifestava als seus companys i amics, la NO intenció de presentar-se per a les eleccions municipals que se celebressin en el 2011. Cosa que no amb treu la son.

El motiu de tal petició per part del regidor de la població veïna no ho sé, ni m’interessa. Però no em va agradar ni la petició, ni el to.

Creient que el Sr. Alcalde del meu poble era un bon oïdor i sent una persona amb un gran raonament i una perfecta visió de les coses, així l’hi vaig comentar fa un any: “Escolta, m’han demanat un enregistrament o surs tu i el ting jo, no se’l motiu, i ni m’ha agradat el regidor, ni la manera de parlar de tu i per això m’he negat a donar-li res”.

Vaig creure que l’alcalde ho havia entès. Van passar els mesos i fa unes dues o tres setmanes ens vaarem tornar a trobar en una presentació d’un llibre en un conegut celler de vi del poble i li vaig preguntar amb to de broma a l’Alcalde: ‘Et presentaràs altra vegada per a alcalde? Val a dir que la ‘política’ i els ‘polítics locals’ no m’interessen en absolut (com polítics)

El Sr. Alcalde, donada la seva capacitat de treball, és una persona que no acostuma a prestar molta atenció al que els ciutadans que li comenten, ja sigui en to de broma o seriós i encara que li vaig comentar un altre cop lo del regidor de un poble veí, no ho va saber entendre’l, cosa molt estranya, ja que és un home preparat, intel·ligent, tolerant, amb molta simpatía, obert al dialeg i un gran sentit d’humor.

Però a mi, el que Si em sorprèn, donada la simpatia mútua, (suposo), com persones adultes i grandetes que som, és que quan el Sr. Alcalde del meu poble, es va trobar a part del seu equip de govern, i els va manifestar el següent: ‘M’ha dit el Quim que hi ha algú de vosaltres que li ha demanat l’enregistrament, on jo manifestava fa tres anys, que no em presentaria a les properes eleccions del 2011’

Tinc de suposar, que subliminalment els estava dient als seus regidors, que juntament amb ell formen l’equip de govern, que havia un ‘traïdor’ entre ells. Be es cert que ting de suposar que no habia ni hi ha mala fe. Comentaris.

És per això que li agrairia al Sr. Alcalde del meu poble, que faci el favor de demanar excuses al seu equip de govern, per usar el meu nom en una possible difamació o alguna cosa que jo no he dit mai. Sí, sóc un animal polític, observo, analitzo i sóc molt crític, escric per a bé o per a malament, d’ètica, de humanisme, escric per mi de la societat que m’envolta, i també a vegades dels polítics. Estic en el meu dret, és la meva educació, la meva cultura i la meva intel·ligència que m’ho permeten fer-ho amb rigor i seriositat. Als polítics els paguem i els sofrim. Alhora, si algú em demana consell, l’hi dono i gratuïtament, però repeteixo per enèsima vegada: ‘No m’interessa ‘política’ local, de cap tipus de color’’. Nomes parlo i basicament escric d’una pseudo-politica descafeinada, perque a vegades, per el fet de ser tan rancia i ‘carrinclona’ amb diverteix, solamnet a vegades.

Si el Sr. Alcalde, llavors ho havia escoltat o entès malament, és ell qui té de demanar disculpes a tots els seus companys, i alhora a la meva persona, privada o públicament, cosa que no va fer, solament va esbossar un tímid somriure, suposo que per les presses del seu càrrec i les seves responsabilitats, quan jo l’hi vaig aclarir personalment, en presència d’un regidor del seu equip de govern, el migdia del dilluns 17 de maig de 2010, front l’Ajuntament del meu poble.

Esperant que no es repeteixin situacions estranyes, que poden arribar a malentesos o fins i tot, cosa improbable, a enemistar-nos, de vegades per un simple error, espero que sempre imperi la sensatesa i el diàleg.

El nostre poble és i serà sempre un poble gran i ‘petit’ a la vegada, ple de gent que per força quasi te de esser amiga, ja que quasi tots ens coneixem, i la concòrdia i la simpatia està sempre per sobre de tot, sigui el quin sigui el color polític dels veïns, creença, sexe o nacionalitats.

 

Joaquim Pedret i Rovira

Fotograf i Escriptor

*Castellano: No me hagan perder el tiempo, ¡por favor!

0 comentarios