Blogia
Joaquim de Catalunya

Les frases del pebrots, by Quim Pedret

"Quimicoses"


I mira que tinc feina, I mira que hi ha gent que escriu be i jo tossut escrivin cosetes ’xorres’, amb lo dificil que està tot oi?. Deu ser un vici oi? Perquè aquí a vosaltres companys de diari no us paguen res, oi? Oiiiii? Sinó mira que protesto al ’jefe’. Com deia tinc feina, ja que al ben mig de l’octubre tinc de estar a punt de solfa per una expo de la pintora Elena Kudryashova (la meva ‘jefa’) a Salt (Gironès) i jo vinga fer el ’trapella’
 
 
I dic jo.... Aquesta Primavera-estiu (cony, semblo un anunci del Corte Inglès) he sentit unes frases que m’han produït certa ’preocupació’:
 
"Lo siento mucho, me he equivocado pido perdón no volverá a ocurrir", "España ens roba", el famòs "No vull pagar", "Estoy triste" i "Quina calor que fa, tu no?"
Anem a pams. Una frase era de pena, era de un home a punt d’entrar al asilo amb la ’escopeta nacional’ (ranci pur),
L’altre frase tenies ganes de dir.li: "O calles o et foto la cartera i veuràs lo que es un bon robatori de un català emprenyat".
L’altre frase et venien ganes de dir: "Jo tampoc vull pagar, però pago, pago per tot i a mes car i tinc de riure per pebrots".
 
L’altre frase era del nen pobre-ric del Real Madrid un pobre infeliç, que li fotries dues clatellades i l’enviaries a treballar a la mina Gandul! 
 
I per ultim la frase que m’ha tret de polleguera.... Fa calor oi? Tu no?, Amb la ditxossa calor la gent s’ha lluit.... I un dia prendrem mal !! I el mal humor que et posen !!?
Et venien ganes de dir: "Si, fa calor, molta calor" i que passa? Eh?" "Si, jo també en tinc de calor i em fotu com tu i cada vegada que et sento, tinc mes calor, o es que et penses que visc a un altre planeta?"
Uff... ara després d’acostumar-me a la punyetera calor, coses que te el temps, arriba el fred, ja que arriba la tardor, plou i cauen les fulles i tal Pascual?. ¡¡Ondia! la tardor? No fotem conyes amb els fulles, ni la calamarça
 
Catalunya anirà be? Tindrem tardor mogudeta? Comencem a suar? o alguns ja han comensat a tindre escalfreds?
Avui dimecres, el reiet de Espunya (el que te una In-Fanta de xoriço), ja et dit la seva ’cullonada’. Veurem.
De moment esperem al dijous el que pasa a La Moncloa, a veure com te els ous en Mariano (regal del nostre estimat President) Igual el gallego el te passats per aigua de la plorera.
La llet (cafe amb llet), m’ha dit en Mas, que ja li portarà un altre dia dins de un pot, si li toca mes el pot la punyetera Alicia (es veu que ja no l’estima).
Se que dins dels pots (no ho comenteu) hi ha molta mala llet catalana condensada i pesada. Vaja, mes o menys com els pebrots farcits que arrosseguem el catalans per arreu.
Amen
 
 
  
  
 
Quim Pedret i Rovira

0 comentarios