Blogia
Joaquim de Catalunya

Carta a una independentista radical, by Quim Pedret

septiembre 3, 2012

 

Espriu i el mite de ‘Sepharad’

Després de veure aquest video, encara em feu mes ‘por’ El Quim

 

el video de la por i els bastons

‘El video de la por’ i el ball de bastons (premeu)

 

 

Hola amiga, no soc polític, ni ho serè mai (no tinc cap idea política, ni religiosa, sortosament), però soc molt català (com podria ser andorrà o xinés) com tu i defenso Catalunya com puc i vull i al costat de una dona que no es catalana i es sent molt be a dins de Catalunya amb un ‘catalanet’ inclòs (nou de trinca) i si un dia Catalunya es independent jo m’alegraré i molt. Ara sembla ser que alguns tenen pressa, això es que alguns dieu. Pressa de que? Teniu pressa per la por que la crisis acabi i el poble desperti? Es una afirmació
Creus que després de 300 anys de opressió, es el millor moment per tenir pressa? Es una pregunta. Si a Madrid hi ha un govern de dretes amb greus rappells franquietes, es ara el moment?. Quant creus que tardariem em veure l’exercit al carrer si un il.lumintat treu el cap a la Plaça Sant Jaume?


Vull fer-te unes preguntes si et sembla be. No creus que en certa manera esteu obligant a que la gent sigui lliure. Mes o menys com fan el americans. Obliguen a cops de bastò a que el països que els volen siguin ‘lliures i democratics’, i sinó garrtada. La gent per vosaltres te de ser elque vosaltres volgueu, te de fer el que vosaltres maneu, te de marcar el vostre pas i no pot dir NO i això si, te de tenir tanta pressa com vosaltres i sinó li treieu el bastó de por. Amiga, l’home del sac ja fa temps que el vaig veure i ara esta mort i enterrat fa meso menys 40 anys.

No està el poble en el seu dret de desidir per ells mateixos per un SI o per un NO? Perque molts que de fora, aquells que varen vindre a treballar a Catalunya i viuen aquí des-de fa molts anys, us tenen por? Perquè tinc de sentir a una avia: "Si algún dia Catalunya es indeopendiente, tendré de volver a Andalucía? Encara alguns tenen por de anar de de pet al carrer….En Llach deia: ‘No es això companys’ i aquesta frase val per tot amiga. Per el dret i per l’inrevés. No es això companya.
Jo encara no se que vol dir ser lliure i de qui tinc de ser lliure? d’Espanya?. Val. Diguem que si, però tindríem de matisar molt i fer molts números. Sabeu el preu? Així passarem a ser esclaus d’Alemanya?, i ja que va perdre dues guerres que quasi tenia guanyades ara va camí de guanyar la tercera i definitiva?. La guerra econòmica. I nosaltres en el cas de ser tant lliures com vosaltres dieu, serem un 30 % mes pobres?, potser portarem els euros engaxifats al culet? estarem cabrejats amb España i els españols? Si això passes, cosa que no desitjo) seriem l’ostia de lliures? Anirem matats de riure per el carrer cantant Els Segadors o rascariem una olla amb una cullereta com els cubans?
Escolta, escolta… Que vol dir ser patriota? De veritat que no faig broma, em sona a conya. Que em diguis que ‘fulano’, un amic del face, es un torracollons maleducat i insulta a tots deu, però segons tu es un ‘gran patriota’. Es normal aquest plantejament tan pedagògic? Es socialment acceptable un comportament aixi, dins de una Catalunya tan rapidament lliure? Quin panorama. El milloret de cada casa? Vaja, l’aristocràcia del Barri.
Que volen dir amb L’encapçalament del vídeo que heu penjat a la xarxa: "Gent Important i Personalitats? Es com dir: Els intel·lectuals. Tots ho som intel·lectuals, ja que tots tenim un intel·lecte, sinó seriem ases o burros (tampoc fa falta anar molt lluny per trobar-los)
He vist i escoltat en el video que parla gent que fa coses molt ‘importants’ a llocs molt ‘importants’ amb gent també molt ‘important’ Tu no pots fer coses importants? No et deixen? Que no ets important? Jo et considero tant important com el cantant o escriptor de la cantonada, com jo, com la veïna i el meu amic l’escombriaire del poble. Ell si es importantíssim per mi, ho es tant que amb una rialla em treu la merda cada nit perquè no agafem una infecció i per això el considero una personalitat i ja li he demanat una foto i un autògraf. Un tipus de cinema. Un dia el proposare per un Goya (perdó, volia dir Oscar)

De veritat aquest vídeo fa mes ‘por’ que un altre cosa. Quant en Lluis Llach en el video diu AMEN es tremend, terrorífic i sinistre (i a mi que m’encanta com canta en Lluís), però em pensabe que darrera d’ell hi sortiria el Cardenal Arquebisbe Lluís Martínez Sistach i aquell de Madrid…?? Si en Rouco Varela fent ‘els coros’ El ball de bastons (ball molt maco a Catalunya) te un significat que superi lo poetic? Es a dir, anirem a bastonades?
Tot plegat em recorda allò que un ‘eixerit’ va escriure al face: ‘Si no votes Independència ets còmplice del genocidi que ens fa Espanya’ Això no es diu xantatge? No creieu que us esteu passant de voltes amb el vocabulari?

Si un dia em preses o no, Catalunya es Independent, ja teniu un esborrany de una Constitució Catalana? O també la farem amb preses? ¡Ahh!! Serà una república o serà una monarquia? Es bo informar i que estiguem informat. Ara ja se que no et semblo molt ‘patriota’. Ho sento.

 

Encara et semblo un bon català? Et contesto: SI Ja hi deixat de ser independentiste? NO, Encara ho soc i crec mes amb el seny català, que el que us manen i les vostres formes no m’agraden gens. Es nota?

Ja que si fos una Monarquia, anirem a veure a l’amic Sr.Armant de Fluvià a veure si queda lliure un titul de la Casa de Barcelona? Qui serà el proper President o Compte de Barcelona que governi Catalunya. Es dirà Excelencia President.. tal?, o Ilmo Compte de….tal, o si potser li perdonarieu la vida al President, si el dia després del onze de setembre, ell mateix declara un Estat Català, una mena de declaració de l’Avi Maciá, però a córrer i cuita i marica l’ultim?.

Tot el que dieu al face ho penseu de veritat? Es en serio o es una broma o algun grup de poder us paga les botifarrades i de passada les xarrades?, sinó es així o no us puc entendre. I mira que m’esforço
De veritat el que he sentit i he llegit amb preocupa….. Que voleu dir: "L’onze de setembre marxem sobre Barcelona"? Si, si ja ho entenc, però no ho vull entendre, però t’ho pregunto, No trobes la frase una mica forta, no et recorda temps passats?

 

Tornant a "Sepharad" (país mitològic creat per en Salvador Espriu, en el seu llibre ‘La pell de brau’

En Salvador Espriu, malgrat el seu infinit amor a la seva llengua i al petit mediterrani de Sinera, mai apostaria per l’enfrontament" Vosaltres amb el vostre comportament, sembla que desitgeu i volgueu un enfrontament. Jo vull i estimo el meu país en pau, vosaltres heu comparat el govern del PP (10 millons de vots) amb la Gestapo i la ‘Solució Final’ nazi en vers el genocidi del jueus i no soc gens sospitós de ser amic del Partit Popular, ni espanyol ni català (però hi tinc bons amics)
Vosaltres els que us han enlluernat amb cants de sirenes i tindre molta presses, heu comparat la ideologia de Convergència i Unió (no soc sospitós de ser de CiU, però també hi ting amics), amb els principis de Joseph Goebbels (Ministre de propaganda de Hitler i antisemita radical)

Amb aquestes bestieses bel·ligerants que heu escampat per les xarxes socials em feu ‘por’ i pena, ja que son molt perilloses, jo crec que no voleu ser mes lliures (jo si vull ser lliure), voleu ser, però encara no sabeu el que. A mi ningú em te d’obligar a ser, ni a ‘donar la cara’ Ho faré quant vulgui amb la meva llibertat innata. Vosaltres intenteu dividir perillosament el poble català i ho feu guiats per els que us manipulen com quatre ‘tontos últils’ de la xarxa, ja que per ells el dividir encara mes els serà una victoria i així tindre la posibilitat de guanyar el´poder’ dels que ara governen i han estat escollits lliurament per el propis catalans. Pregunto: Perquè tinc de creure als teus líders (el dels petajes), mes que els que manen ara? Ells seran millors?
Serà per allò que deien a la mili: "El valor se les supone"? Perquè us creieu mes catalans i aneu amb l’etiqueta de lliures, que un que ara governa o un federalista que potser també creu amb l’idea del independentisme, però en silenci us respecta i es sent tant català com vosaltres, amb estat propi o no?
On es la vostra tolerància?
Amiga, així amb preses i ‘el corre correeeee i que l’últim apagui la llum’ que serem mes lliures…. jo dic no. Jo baixo a la propera o espero avocat al balcò (com la cançó Serrat) amb la meva estelada, que fa anys que encara hi es i ningú em va obligar a posar-la.
Jo avui per avui, no vull aquesta llibertat de xantatge i de por dirigida a un poble que quasi passa gana i aneu desvirtuant la vostra poca d’informació i entabaneu al del poble que es sabi, i al que voleu manipular. Trist, molt trist. Repeteixo, son algunes preguntes i també la meva opinió, la meva, solament la meva, perque jo soc lliure tambe d’escriure amb respecte i sense ofendre, però ni tinc, ni tindré "POR A LA LLIBERTAT" de que el meu poble, Catalunya, sigui cada dia millor i amb millor gent. I som molts que els pensem així. Això vostre no arregla ni deu (ell encara està de vacances) Amen.

 

El Quim Pedret i Rovira, desde la meva terra, Catalunya

0 comentarios