Blogia
Joaquim de Catalunya

EL QUIM - "Un any a la xarxa"

 



Dimecres 14 de juliol de 2010


La Festa Nacional de la meva França


Una hora menos en Canarias y dos más en Moscú





*Próximo artículo: Roses está que se sale. Escobar intenta barrer a Casamitjana: “Recuerda quien te hizo alcaldesa” Hora Nova


’La alcaldesa se consuela, pensando que la oposición va segunda en el ranking de disgustos, y subiendo’


Mi razon…:’La política de la mala leche o la mala leche en la política’





 


Mi contra crónica anunciada….


(….o las patatas rusas de mi suegra y las pelotas rancias españolas)


A mi suegra le encantan sus patatas, se desvive por ellas, las mima, y además se las come y me diréis: ¿y? Pues nada, es un decir, ¿no? Ella como muchos rusos, la mayoría, es rusa, pero un ruso de Urmutra, es decir una pequeña porción de tierra en los ‘adentros’ de Rusia, pero que no tiene tintes, ni aires de autonomía, ni menos de independencia, por eso es feliz, o al menos eso es lo que parece. Bueno, es feliz. Ella cultiva sus patatas rusas y las exporta a Catalunya, cosas muy suyas. Yo le digo: Amada suegra un día te pillarán, pero ella dale que dale.


Estando yo en el aeropuerto de Honolulú, la llamé para saludarle, y desearle felices Pascuas de Navidad y despedirme, por aquello de que si el avión que me llevaría al continente americano, se iba al carajo. En el aeropuerto, con el ruido de la gente, el calor y las prisas, no presté mucha atención a lo que me decía, en relación a algo rojo o granate. Luego ya dentro de la nave, en otra conversación y desafiando los principios de la aviación civil y el civismo, llamé a mi sufrida esposa desde el W.C del avión y me comentó que mi amada suegra (su mamá) animaría la ROJA; ¡Dios! pensé,  ¿Tan patriota se me ha vuelto mi querida suegra? ¿Es nacionalista española?, ¡Cielo santo! Dios, santo él, se me hizo el sueco; ella, como casi todos los rojillos es atea. Me dije: Mal vamos; Mi querida roja atea, animando a la roja española, residuo espiritual de Europa, contra el desmadre, el vicio y el desenfreno holandés. Ya me veía a mi suegra fumando un porrillo de ‘maría’ frente al televisor. Pero si a ella no le gustan ‘las pelotas’, solo sus patatas. Entonces reflexioné; creo que me ha entendido mal en lo del nacionalismo catalán y el hecho diferencial català, relación al nacionalismo español. ¿O fui yo, que aun no dominaba muy bien el idioma ruso, y la santa de mi suegra me entendió al revés?


Carta a la abuela. 


Querida suegra, dos puntos: ‘La roja’ es como si dijéramos España, bueno es España, o sea muchas pequeñas y cabreadas, pero unidas temporalmete por ‘la grandeza’ del futbol y los azulgrana (grana: parecido al rojo) son del Barça, ¿Comprendes? Si me lees, verás que sin maldad cometiste un pequeño error de matiz y sabes que mi bondad sabrá perdonarte y si los dos hacemos un pequeño esfuerzo, si a tus oídos llegan otra vez, un tal Xavi, Puyol o Piqué, sabrás que se tratan de jugadores catalanes, que por arte de magia, juegan con la camiseta de un país llamado España y encima saltan de alegría. Mañana querida suegra ni Dios se acordará de donde está un país llamado Sudáfrica. Pero… Atentamente


Esta situación me recuerda el día que sentados en la mesa en l’Empordà, donde mando yo, (en Moscú manda mi esposa), mis adorados primos, suecos, rusos y japoneses –vaya mezcla-  quisieron, con toda su bondad, brindar con champan por un nuevo miembro español en la familia (o sea yo), pero al ir la traducción simultanea al lindo castellano, me levanté de un brinco y exclamé emocionado: Perdón SOC CATALÀ, ¿Entendido? ¿Os gustaría que yo brindara por mis nuevos familiares ucranianos? Se notó mi voz de mando. Creo que por mi cara y entonación captaron el mensaje. Han pasado años y ahora me entienden, pero mi suegra con sus patatas, va a la suya y es que a demás de ser mi suegra, es santa. Siempre tiene razón y sino la tiene se la doy. No se si me explico, no se si mi entienden, pero son cosas que pasan incluso en las mejores familias. Y la mía (seguramente la mejor) no tenía por que ser una excepción.


En relación a lo que íbamos y en otro orden de cosas, un servidor he tenido de seguir siendo coherente en mi discurso, incluso en la distancia de mi Catalunya, hablo en relación a los que nos agreden desde estas sufridas y a veces amargantes ‘Españas’. Aquí no hay sitio para corazones divididos, hablo por mí, soy catalán y punto. Si la roja gana bien y si pierde también. ¿Porque nadie habla de mi amada Andorra (catalana ella y muy andorrana) que se juega los garbanzos y habichuelas, en muchas competiciones mundiales y ni les hacemos puñetero caso? Pero bien que todos me pedís tabaco y ‘guisquies’ de contrabando, jodíos y amados míos. Egoístas que sois.


He escrito y he hablado con anterioridad de esta sufrida España y os aseguro que muchas veces lo he hecho a contra corazón, ya que uno presume de tener bastantes amigos españoles, y no quiero ser gratuitamente malvado, ni disgustarlos por placer o por omisión. Yo soy catalán y defenderé siempre la Selección Catalana de Futbol, o de Básquet o de lo que sea, ‘psoe’ a quien le ‘psoe’ (como dijo mi gran Jordi Estadella). Y es por esto que con un alarde de coherencia catalana y sin el corazón ‘partio’, más bien jodido, en mi caso y en mi casa, la curiosidad no mató el gato. Es por esto que hubo huelga de televisores. Cuando digo que alguna cosa no interesa, es que no interesa. Mi suegra se me despistó. Se que sabré perdonárselo. Ella también me perdona a mí por los años que me aguanta y sufre mi santa mujer, su hija. Hay que ser consecuente hasta el final. Ni un solo minuto de futbol rojo.


Claro está que las circunstancias me fueron favorables, ya que el cansancio físico y psíquico hizo huella. Primero afronté con placer la coherencia que da una buena siesta, que duró más o menos hasta las 13 horas de la tarde, de un cansado domingo, en una ciudad tan apetecible, acogedora y cosmopolita, como es San Francisco. Medio dormido y aun cansado del viaje que me trajo desde Honolulú, acerté  a llegar al hotel, donde la gente no parecía muy activa. Reconocí el silencio, no se oían ruidos de sables que llegasen desde Catalunya -cosa que hubiera sido preocupante- pero si el ruido de cuchillos, ya que mi estómago me llevó directamente al restaurante. Allí en USA, ya se había acabado la competición de la NBA, pero esto no implicaba el aburrimiento total. En absoluto. Pasan cosas. El televisor del mi habitación del hotel salió por la ventana. Vamos, que la gente no se aburrió. En mi pueblo, Roses, la gente tampoco tiene tiempo para el aburrimiento (próximo articulo)*, también podría tirar algunas cosas por la ventana.


Cuando llegué al continente americano eran las 9 de la mañana y en Moscú las 8 de la tarde, y era una hora demasiada seria, para llamar a mi querida suegra y advertirla de que estaba a punto de cometer un grave error; además ella no tenía cobertura -de chocolate- y seguramente con su bufanda blaugrana, debía estar ya camino de vuelta de sus patateras en su magnífico huerto, esperando ‘equivocadamente’ ver el gran Barça ¡Benditas patatas!


Después encendió su televisor y le dio soporte equivocadamente a ‘la roja’ desde la tierra de los antiguos rojos (La URSS) ¡Si Franco hubiera levantado la cabeza, me la fusila, pobrecilla! Creo que un día la van a detener en un aeropuerto, por contrabando de patatas rusas a Catalunya. Y mirad que se lo digo: Más de 25 Kg es gula y además es sobrepeso, pero ella es de carácter tozudo. 


Yo en la distancia, esperaba y deseaba lo mejor para las selecciones de España y Holanda y que ganara el mejor, pero siempre con el deseo de que un día Catalunya, aunque seamos deportivamente incorrectos, tengo aun la fe y la esperanza que un día como país, o como nación, podamos vivir dentro de Europa y podamos decir ‘Visca la Selecciò de Futbol de Catalunya’. Visca CATALUNYA, su bandera (senyera) y camiseta. Porque en frio, desde la distancia o con el frío ruso, las cosas, las pelotas, las banderas y las patatas se ven mucho mejor. Esperemos que en el bendito-maldito futbol, que nos intenta distraer de nuestras penas, siempre gane el mejor, pero siempre desearé que lo mejor, aparte de las patatas rusas de mi suegra, sea mi nación, Catalunya


Nos vemos (oímos) el sábado a las 12 del mediodía en Ona Vilamalla 107.9 de FM  y también en internet en www.onavilamalla.net


Os dejo. Pero no os librareis de mi fácilmente queridos ‘inútiles’


 


Joaquim Pedret i Rovira


Escritor, ideólogo y fotógrafo



















Ona Vilamalla 107.9 de FM – ‘La Contracrònica del Quim Pedret’…desde Honolulu (Hawaii)


Dins del programa setmanal ‘El temps i una mica més’ de Guillem Plujà amb l’Elisabet Gil 11de juliol 2010


Hawaii Quim Pedret


Platjes de Hawaii       ‘Cliqueu la fotografia per sentir el video-audio’










el 10 de Juliol a Barcelona



Catalunya


‘La Nostra Catalunya’          ‘Cliqueu la senyera per sentir el audio-video’




 


 


 



¿A qué jugamos?


"La Constitución no conoce otra que la nación española"


o sea que… El tribunal Constitucional, roto y dividido*


nos aleja de España…


 


El juez catalán Eugeni Gay ve “lógica” la definición de Catalunya como nación

*Critica que la sentencia, aprobada por 6 votos, «silencia» la pluralidad de nacionalidades dentro del marco nacional

Total…Una sentencia llena de prejuicios.


 


Artur Mas y ‘Pepe Montilla I El Triste’ han criticado los magistrados del TC, y los han acusado "o bien de mala fe o de insensibilidad" y una ofensa hacia la dignidad de Catalunya y hacia los sentimientos del pueblo catalán, y  lamentan "las malas formas" con la publicación de esta sentencia "justamente el viernes".


Pero…¿Cuantos catalanes despues de la manifestación de hoy en Barcelona, mañana domingo, estarán animando a la ROJA delante de los televisores?


 


Mientras EEUU y Rusia, al mejor estilo de Hollywood, intercambian espías, como si fueran cromos… y en España, Belén Esteban, o sea la ‘Estebita Cueceleches’, se defiende en teta 5 de todo lo que ha dicho la hermana de la supuesta amante de Fran, su marido. Y a todo esto, los hijos de la Duquesa de Alba, creen que el novio de su mamá, Alfonso Díez es un psicópata


¡DIOS QUE PAIS!, y yo con estos pelos…


 


Mejor me quedo en Estados Unidos, por los menos una semana, o dos


Oración, depedida y cierra España


Adeu


VISCA CATALUNYA LLIURE


 


 


 


Ona Vilamalla


Els dissabtes a les 12 del migdia ‘La Contracrònica del Quim Pedret’ dins del programa ‘El Temps i algu mes’ del Guillem Plujà amb la Eli Gil


 


 


 


 


CONTRASTES  






Héroes el miércoles, Puyol, Xavi, Iniesta…. Pasarán más domingos


¿Cuando los campeones serán unos villanos, el Piqué, Villa o posiblemente Cesc?


¿Quien maneja a quien? Qui es i qui fa el ‘titella’?




‘Esto’ se ha lee en la red www.defensacentral.com (Vergonzoso) 


por cule


En abril 2010 decían por Madrid, que los CULÉS éramos, ilusos, ladrones y maleducados






Mi razón… El Quim


“Esto también pasará”


Me reafirmo en todo lo que he escrito anteriormente y dejo todos los comentarios y las fotografías que he añadido unas líneas más abajo, ya que hay muchos utópicos -algunos como yo- que quieren ver estas y no otras razones  y tampoco voy a ser yo quien les prive, si han entrado en esta página, la ilusión de ser reyes y libres por unos días o sencillamente por unas horas. Puedo decir que soy y me siento muy catalán y les aseguro sinceramente que poder expresarlo y sentirlo es muchísimo. Es por tolerancia y por respeto, que no puedo ni debo tocar una sola coma de lo que he escrito en relación a las relaciones hispano-catalanas en lo que se refiere al futbol, el Estatut y otras cuestiones económicas.


Podemos pensar que la panacea de nuestros males será la Independencia de Catalunya. Pues podríamos estar equivocados. Una independencia es carísima. Ser CATALAN es un orgullo y es mucho más barato. Las independencias hacen un país más pobre, económicamente hablando. Muchos pensaran en una Soberanía, como una solución a su identidad catalana, yo les diría que les respeto, pero no comulgo exactamente con ellos. Haciendo broma, o no, creo que sería mucho mejor, que España nos pidiera la independencia a Catalunya. Yo se la daría con mucho gusto. Algunos se merecen, no la independencia, se merecen el exilio. Puestos a pedir, creo que sería mucho más justo, después de tantos siglos de represión y opresión.


No creo que el hecho que una Selección, la que sea, con más o menos catalanes, más o menos catalanizada, sea el pan bendito de todos los males. Que nos convierta a todos un poco más ricos en ilusiones, igual si. La crisis que hace unos pocos meses nos invadía, sigue estando aquí, en España y por supuesto en Catalunya. Es por esto que me parece un gran error que se haya convertido un deporte, sea cual sea, en este caso es el futbol, en un lucrativo negocio para unos pocos, en detrimento de la mayoría de la nación. Pero me parece mucho más triste, que se convierta una victoria o presunta victoria, en una cuestión de estado, cosa que ya se cometió en Francia, con sus nefastas consecuencias. Pero lo que es más preocupante, es que algunos poderosos, abusando a veces de la buena fe de la masa, del ciudadano que llevado por la pasión, no a veces no está por la tarea de pensar ni en su bolsillo, se le haga creer por los medios de comunicación y vías políticas, que si España gana el Mundial de Futbol de Sudáfrica, pudría subir el P.I.B, o sea que a partir del lunes seríamos menos pobres. Me parece increíble e inverosímil y ridículo, tales manifestaciones hechas esta misma tarde en algunas cadenas de TV.


Es realmente triste y patético que el poder político, tenga la potestad y habilidad de manejar los hijos de la información que está a sus pies, para distraer la atención de los ciudadanos, utilizando a estos, para hacer una exaltación de los valores más españoles: toros, folklore, la roja, flamenco, sol y futbol, etc etc dentro y fuera de España. A la vez, no puedo, ni quiero entender el despliegue de medios para llenar plazas de poblaciones de Catalunya y España, para deleitarnos con unas cervezas, delante de unas grandiosas pantallas gigantes de TV -pagadas con nuestro dinero- como si los televisores particulares hubieran desaparecido por arte de magia, y viendo como hombres millonarios, de pelo en pecho y en calzoncillos, corren detrás de una pelota y encima mala en un campo de hierba. No sé que podrá pensar el parado, o el funcionario ‘mil eurista’ que tiene el sueldo rebajado, cuando le expliquen que cada jugador español, por ganar a Holanda se embolsará la módica cantidad de 600.000 euros por barba. Creo que si estamos en crisis, lo estamos para todo. Hace años que inventamos un refrán televisivo parecido a este: “Si usted puede, España tampoco no puede permitirse el lujo de tales gastos” y viceversa. Alguien tendría de hacerles copiar mil veces: ‘Que estas cosas no se hacen’. Y lamentablemente cuando el mes de julio acabe y con el agosto se cuelgue el letrero: ‘Cerrado por Vacaciones’, el español de clase media se quedará en casa, sin vacaciones, como los últimos dos o tres años, por la letra del coche, la hipoteca del piso o por la letra del puñetero televisor de plasma, que compró para ver el bendito Mundial.


A la vez es difícil entender, pero respetable que algunos hayan pagado 20 o 30 euros, más gastos de comida y refrescos para desplazarse a Barcelona y manifestarse, pidiendo que Catalunya tenga el derecho a decidir si quiere ser una nación o no. Igual este gasto, no será un impedimento para que su familia pueda disfrutar de unas maravillosas vacaciones en la playa. Es por esto que el actual gobierno catalán –bendito él, que parece que ser que se le ha olvidado la deuda que lleva debajo el brazo, va colocado por la geografía catalana, -camino de Santiago y cierra España- unos enormes “Centros de Atención Turísticos” (CAT) para atender a toda esta enorme cantidad de turistas, que van a llenar y rellenar, nuestras villas y ciudades costeras y no tan costeras.


Solamente me queda por añadir que en casa estamos bien, a dios gracias, de nada. Que Catalunya es mi Nación, que España es y será la mejor -futbolísticamente hablando- que podemos ser campeones del mundo, incluso de petanca, que vendemos hermosas bananas, de momento  y que un día nos pueden dar la independencia de lo que sea, auque sea una independencia provisional, y será bienvenida, o no, pero tenemos que estar alerta, ya que si nadie lo evita, cada día seremos mucho más pobres, con más miseria y más miserias, con más paro y menos poder adquisitivo, Pero la miseria y grandeza del futbol, la ilusión de ser más libres e importantes, nos habrá cerrado los ojos por unas horas y por unos días habremos mirado el otro lado de la realidad y nos habrá parecido que somos incluso mucho más felices, aunque solo haya sido un espejismo. Pero nunca dejemos de pensar que ’Esto también pasará’.


 


Joaquim Pedret i Rovira


Escriptot i Fotograf







Una selecció plena de jugadors que desitgen jugar amb el seu pais -Catalunya, i no se’ls deixa, que trist! El Quim



DIARIO AS -  "FESTES EM FAS QUE NO EM SOLIES FER, O M’HAS DE FOTRE O M’HAS DE MENESTER."


Visca España


Catalanitzen a Espanya o espanyolitzen a Catalunya?



DIARIO AS – Un alago demasiado sospechoso… ¿no?



2-6 de Puyol


La diferència és que aquest dia, el ‘puyi’ va fer un peto a la senyera i ahir va pasar de la bandera espanyola i de l’escut


Mientras unos piensan en una final de España. Otros pensamos en CATALUNYA


….i el dissabte a Barcelona.. Nosaltres decidim…



puyol senyera


puyol-samarreta-barca-catalana


…SOM UNA NACIÓ


 


 


 


 


 







Art, Sport i Cultura



‘Varem anar a’… Figueres a veure al Narcis Costa (Artista-Escultor) al


Polisportiu Municipal de Figueres


Narcis Costa Quim Pedret 1 Narcis Costa Quim Pedret


Obra del Narcis Costa                   Fotografies: Joaquim Pedret Rovira


Narcis Costa Quim Pedret  3


Foto: Quim Pedret







 












Julio Iglesias en Cap Roig


Girona / 07/07/2010 / Xavier Palomino Córdoba


ENTREVISTA EN EXCLUSIVA A JULIO IGLESIAS

Julio Iglesias

Fotos de archivo cedidas por Julio Iglesias




Entrevista de D. Julio Iglesias con www.gironanoticies.com



Julio Iglesias: Trabajo duro, dejar siempre el listón lo más alto posible, paciencia, constancia, seriedad y pasión.



¿Qué sientes cuando estas en las tierras de la costa brava y entregado dos días consecutivos en Cap Roig?”Todos los años en los Jardines de Cap Roig has hecho un lleno Total.”



Julio Iglesias: Es un privilegio que la gente venga a verte actuar año tras año; le estoy muy agradecido a Cap Roig. Volver a los sitios donde has actuado en más de una ocasión es la ilusión más grande de un artista, porque le demuestra que la gente le sigue queriendo. Por eso, los días 5 y 6 de agosto, cuando regrese al Festival, serán de verdad especiales para mí.


No existe la fórmula del éxito pero ¿cuál es el secreto de Julio Iglesias para vender discos sin parar?


Julio Iglesias: Trabajo duro, dejar siempre el listón lo más alto posible, paciencia, constancia, seriedad y pasión. La música sin pasión no sobrevive.


Varias veces te has comparado con el ave fénix. ¿Cuántas veces ha renacido?


Julio Iglesias: Renazco todos los días y le estoy muy agradecido a la vida por cada amanecer que me regala.


Algún día podremos ver cantar a Julio Iglesias con Enrique y Julio???


Julio Iglesias: Seguro que sí. Sólo hay que encontrar el momento. Como, hoy por hoy, tanto mis hijos mayores como yo tenemos una agenda muy apretada, resulta un poco complicado, pero la oportunidad surgirá. Con Julio Jr. ya hice un dúo en Miami, en el concierto del Día de los Enamorados del 2009, y los dos disfrutamos mucho.


Que ha sido lo mas bonito para ti en la vida?
Julio Iglesias: Ver nacer a la vida.


La primera palabra que te venga a la mente al pensar en su recuperación del accidente ?


Julio Iglesias: Mi padre. Él fue mi gran apoyo y la persona a la cual le debo mi recuperación.


Crees que cantar "no es un acto de voluntad, sino que es el ejercicio" que le "mantiene vivo". Y En que momento te gustaría retirarte?


Julio Iglesias: Me retiraré cuando el público me lo pida. De momento, a mis 66 años – que en realidad son 33 J – tengo más ganas que nunca de seguir. Recorrer el mundo, al cabo de 42 años de carrera, es una gran suerte. La vida está siendo muy generosa conmigo.


Ha afectado tus conciertos la crisis mundial? Y como ve la situación actual de España?


Julio Iglesias: La crisis económica nos afecta a todos, artistas incluidos. Son momentos complicados y creo que el número de personas seriamente afectadas por esta recesión es mucho más grande de lo que se estimó en un primer momento. España, al igual que el resto de los países europeos, tiene que proteger su economía de la mejor forma posible. A veces esto implica medidas drásticas, pero si resulta ser la única vía para lograr un efecto positivo a medio y largo plazo, vale la pena.


Dicen que en el mundo cada 30 segundos suena una canción de Julio Iglesias. Se puede decir que eres el artista con mayor éxito del mundo. Crees que es fruto de tantos años de carrera?


Julio Iglesias: A mi juicio, es fruto de esa contribución mágica que han tenido las mamás, a lo largo de tres generaciones, al criar a sus hijos con mis canciones. Eso ha hecho que la música perdure y vaya pasando de una generación a otra.


Después de actuar en Mónaco el 1 de Agosto llegas a las tierras de Girona. Que les podrías decir a los lectores del GIRONA NOTICIES que son muchos que vendrán al concierto de Cap Roig el día 5 y 6 de Agosto? Alguna novedad en los conciertos?


Julio Iglesias: Pues que los quiero mucho y tengo muchas ganas de disfrutar de su compañía, en el Festival de Cap Roig. La novedad de este año llegará en otoño, con un álbum integrado por 5 CDs, en los cuales he regrabado las 135 canciones más importantes de mi vida, con un sonido y un toque modernos.


Desde el GIRONANOTICIES.COM Te felicitamos por el homenaje reciente en Las Vegas, con la concesión del premio "Máximo orgullo hispano" de la Asociación Internacional de Prensa, Radio y Televisión y la proclamación de "El día de Julio Iglesias" en el estado de Nevada.


Julio Iglesias: Muchísimas gracias. Sois muy amables. A todo el equipo y a vuestros lectores un abrazo muy fuerte y ¡hasta muy pronto, en Cap Roig!



 



Julio Miranda


Fotos cedidas por Julio Iglesias


Julio


Fotos cedidas por Julio Iglesias


Julio niños


Fotos cedidas por Julio Iglesias


 


 


 


 


Ridley Scott «dirigirá» a los usuarios de “YouTube”


07/07/2010 – 15:57


Efe


ridley-scott



El 24 de julio cualquiera podrá subir a la Red una secuencia de su vida, que después será incluida en una película


El próximo 24 de julio cualquier usuario de YouTube podrá grabar y subir a la Red una «secuencia» de su vida, en la que refleje un momento relacionado con el amor o con el miedo, y verla incluida en la película «La vida en un día», que dirigirán Ridley Scott y Kevin Macdonald …. más información


 


 


 















Mientras llega…espero a mi hijo


Manos


Llegar a viejo ‘Clicar la fotografía para oír el audio’


(Joan Manuel Serrat)


Si se llevasen el miedo,
y nos dejasen lo bailado
para enfrentar el presente…
Si se llegase entrenado
y con ánimo suficiente…
Y después de darlo todo
- en justa correspondencia –
todo estuviese pagado
y el carné de jubilado
abriese todas las puertas…
Quizá llegar a viejo
Sería más llevadero,
Más confortable,
Más duradero.
Si el ayer no se olvidase tan aprisa…
Si tuviesen más cuidado en donde pisan…
Si se viviese entre amigos
que al menos de vez en cuando
pasasen una pelota…
Si el cansancio y la derrota
no supiesen tan amargo…
Si fuesen poniendo luces
en el camino, a medida
que el corazón se acobarda…
y los ángeles de la guarda
diesen señales de vida…
Quizá llegar a viejo
Sería más razonable,
más apacible,
más transitable.
¡Ay, si la veteranía fuese un grado…!
Si no se llegase huérfano a ese trago…
Si tuviese más ventajas
y menos inconvenientes…
Si el alma se apasionase,
el cuerpo se alborotase,
y las piernas respondiesen…
Y del pedazo de cielo
reservado para cuando
toca entregar el equipo,
repartiesen anticipos
a los más necesitados…
Quizá llegar a viejo
sería todo un progreso,
un buen remate,
un final con beso.
En lugar de arrinconarlos en la historia,
convertidos en fantasmas con memoria…
Si no estuviese tan oscuro
a la vuelta de la esquina…
O simplemente si todos
entendiésemos que todos
llevamos un viejo encima


Llegar a viejos…


 


 



Pare… ens han declarat la guerra? J.M.Serrat



MENU_01




Disfruta lo que tienes y no sufras lo que crees que te falta



cel de vilajuiga


El Cel de la meva finestra a l’Empordà aquesta tarda


‘Cliqueu la fotografia per sentir el audio’







 



Lluna Vilajuiga Quim Pedret


La lluna de Sant Joan a Vilajuïga        Foto: Joaquim Pedret Rovira




 


 


 


 


Ona Vilamalla 107.9 de FM – ‘La Contracrònica del Quim Pedret’…desde Sidney (Australia)


Dins del programa setmanal ‘El temps i una mica més’ de Guillem Plujà amb l’Elisabet Gil 3 de juny 2010


La Opera de Sidney


Opera de Sidney   ‘Cliqueu la fotografia per sentir el video-audio’       


 


 


 


Mis razones…


‘El tiempo a veces nos da la razón’    Quim Pedret  


image


Diario Sport.es


 


Hace unos meses publiqué este articulo en mi página web:



Cruyff President “¿Debería ser una decisión de todos, no?”


Marzo 29, 2010


Can Barça / Quim Pedret



Entiendo las prisas de Laporta por nombrar a Cruyff Presidente Honorifico del Barça del Barça, pero como en otras cosas, digamos su carrera política- si así se la puede llamar- no las comparto.


De Cruyff he hablado en esta misma página cuando fue nombrado Seleccionador Nacional de Catalunya, y defendí su elección, a pesar de las criticas frente a su peculiar catalanidad, es decir el hecho de que no hablara catalán y el hecho de ser holandés, un tanto errante y peculiar. Pero de nombrarlo Seleccionador Catalán a nombrarlo Presidente de Honor del Barça, va un largo camino. Creo que la masa social del club tenía y tiene su voz y su voto, para decidir este cargo vitalicio. Las prisas políticas, son malas consejeras.



Soy consciente de que Cruyff y compañía hicieron más en el partido del Bernabeu del año 1973, el del 0-5, que muchos políticos que se definen muy catalanes e incluso independentistas, en casi 37 años. Fue un puñetazo en todos la cara del dictador. Eso no lo discuto.


Creo que años antes había y ahora también hay gente tanto o más idónea que Cruyff, para ser Presidente Honorario del Barça. El Madrid nombró a Di Stefano y me pareció una buena elección, nada que decir como jugador, respeto la opción de la casa blanca.


Al nombrar a Alfredo Di Stefano, me viene a la cabeza gente como Ladislao Kubala (E.P.D), con él, el Barça consiguió en el año 1957, pasar del antiguo Campo de Les Corts al Nou Camp. Y como no, del portero de las cinco Copas, Antoni Ramallets, y de Miguel Bernardo Bianquetti, el jugador con más partidos oficiales disputados en la historia del club blaugrana, más conocido como ‘Tarzán’, muy joven aun, pero toda una referencia futbolística. Y de algunos otros. Pero…


…Si Laporta es y era muy amigo de Cruyff , ¿Porque no hizo Presidente honorifico algunos años antes? Laporta ha esperado a tener unas elecciones a la vista, para pedir crear continuidad. ¿Acaso quiere mandar en la sombra?



El Laportismo se acabará –felizmente- con Laporta, de la misma forma que el nuñismo se acabó con Núñez, aunque este se empeñara en una continuidad, con un tal Joan Gaspar. Laporta se ha quedado solo y sus amigos le están dando la espalda, el primero en dejarlo fue Rosell. De todo estos trapos, el que más sabe es Cruyff, que ejerce de manda más hace demasiados años en Can Barça. Pero de momento, por suerte, no ha podido con Pep Guardiola.


Si el Madrid siempre es el enemigo a batir ¿Cómo es posible que el recién nombrado Presidente Honorifico Mr. Cruyff a dos semanas escasas del derby en el Bernabeu, manifieste: ‘Tanto el Barça y el Madrid se merecen ganar esta liga’ Ni puede ni debe decir -por respeto a la afición- tal insensatez y a la vez manifestar: ‘Es asqueroso comparar a Messi y a Maradona’.


Ahí el Sr. Cruyff lleva razón, realmente es asqueroso hacer estas comparaciones. Maradona ha sido un gran jugador, igual casi el mejor, junto con Pelé, pero un nefasto entrenador, bocazas y… mejor me callo. Pero Leo Messi es y ha sido un magnifico jugador, ahora es el mejor y lo seguirá siendo, pero lo más importante: Leo Messi, con su juventud, es un referente y un ejemplo para los chavales de la Masía y tantas Masías de todo el mundo, que ven en él un espejo de deportividad, humildad y trabajo solidario a diario. Un modelo a seguir. No creo que el Sr. Cruyff pueda decir lo mismo del Sr. Maradona. Por eso so incomparables. Si es asqueroso o no, eso ya es cuestión de gustos, olores y sabores.


Las palabras de Cruyff son impropias de un ‘culé’ con cargo vitalicio a ‘dedo’. El Sr. Cruyff que recoja medallas y títulos honoríficos pero mejor callado.


Repito, reconozco sus meritos, como jugador y entrenador, pero prefiero no saber de esta magnífica decisión “consensuada con toda la directiva” de Joan Laporta, hacia Johan Cruyff y su Presidencia.



O Joan Laporta no da para más, o el champany le sienta muy mal, o tiene muy mala leche, pero el resultado de estas tres opciones es siempre el mismo. Negativo.


Sin querer ser reiterativo, ya escribí en esta web, que a pesar de los títulos conseguidos por el gran Pep Guardiola y sus jugadores, Joan Laporta pasará -a pesar suyo- a ser un Presidente más de Can Barça y un mal ejemplo de cordialidad y lo peor para la supuesta carrera política -si es que llega a serlo- que según él acaba de empezar, para llegar al Palau de la Generalitat. Joan Laporta va de mal en peor. ¡Lástima! Un día creí en él, le di un margen de confianza con su ‘Elefant Blau’. El solo lo ha echado todo a perder: Su historia como abogado, Presidente del Barça, con sus salidas de tono, y muy seguramente su fugaz carrera política.


Laporta es tan ‘hábil’ en todo y como abogado, que al paso que lleva, en algún juicio donde él haga de acusación particular, acabarán condenado al juez. O igual lo hace ‘Decano Honorifico’ de por vida. Personalmente he visto cosas mucho peores. Os lo juro.



Quim Pedret


Fotograf i Escriptor



Quim GironaMis razones…          en Gironanoticies.com


 


 


 


 


 



El dissabtes escoltem a les 12  migdia ”El Temps i ‘algu’ mes” amb Guillem Plujà i Eli Gil


a Ona Vilamalla 107.9 de FM i ‘Las Contracrònicas’ del Quim Pedret



site_logo


 



           


 


 


 


 


Ona Vilamalla 107.9 de FM – ‘La Contracrònica del Quim Pedret’…desde Russia (Moscou)


Dins del programa setmanal ‘El temps i una mica més’ de Guillem Plujà amb l’Elisabet Gil (juny 2010)


329464617_6ae6cab1ab


‘Cliqueu la fotografia per sentir el video-audio’
























Acte de soberania


Fotografies de Lluis Brunet (Cliqueu Sobirania) El 27 de juny 2010



CELEBREM LA SENTÈNCIA BRINDANT PER LA INDEPENDÈNCIA


A partir del moment que el Tribunal Constitucional ha sentenciat l’Estatut, les institucions democràtiques dipositàries a Catalunya de la sobirania popular, queden desautoritzades pel poder de l’estat espanyol. I com a conseqüència el país entra en una situació d’emergència nacional per la total inseguretat jurídica que genera la sentència.


Per això des d’Acte de Sobirania:



  • Instem al Parlament a ratificar, com únic vàlid, l’estatut del 30 de setembre de 2005 tal com fou aprovar, perquè entri en vigència immediatament per desenvolupar l’autogovern de Catalunya de forma plena i superar el buit legal generat per la sentència del Constitucional. A partir d’aquí, que s’obri un procés de transició que acabi en la convocatòria d’un referèndum d’autodeterminació dins de la propera legislatura. En cas que no conformin una majoria suficient al Parlament per fer aquest mínim acte  de sobirania en defensa dels interessos nacionals de Catalunya, instem a la dimissió de l’executiu i a la convocatòria immediata d’eleccions al Parlament a fi d’obrir un període constituent.


  • A més, exigim als representants electes de Catalunya a les Corts espanyoles que, per dignitat nacional, es retirin d’unes institucions que no respecten ni l’existència ni la voluntat del poble de Catalunya.


  • Finalment, exigim als partits polítics actuals i a les noves candidatures que es presentin a les properes eleccions que en el seu programa es comprometin a tenir com a objectiu prioritari fer una majoria al Parlament per convocar el referèndum per la independència de Catalunya en la propera legislatura. I en cas que l’estat espanyol un cop més no ho respecti, es comprometin a declarar unilateralment la independència des del nostre Parlament i posar-se sota l’empara de Nacions Unides i la Unió Europea.

El Grup Acte de Sobirania es compromet a fer campanya activa a aquelles candidatures que acceptin aquestes demandes. I convidem al poble català en el seu conjunt que també ho faci.


 



VISCA CATALUNYA LLIURE


UN PAÍS LLIURE, UN PAÍS MILLOR






“Per ser un poble lliure, el primer que cal es ser un poble”































El ‘Making-off’ de Guillem Plujà


en el seu programa ‘El temps i algu mes’ a Ona Vilamalla



Guillem Pluja


‘El temps i algu mes’  Foto: Feta per un amic d’en Guillem Plujà


 




 Quim2


Guillem Plujà entrevista Elena ‘Kudry’ a Ona Vilamalla Juny 2010


‘Cliqueu la fotografia per veure i sentir l’entrevista’



























¿Porque España nunca gana?









Unos reales mundiales


Poque España nuca gana


Clica en España e igual encuentras la solución


 


 


 


 


 


Mundial 2010 | Francia

Dimite el presidente de la Federación Francesa


"Tras un fin de semana de reflexión en el que consulté a mis colegas y colaboradores más próximos, he considerado que es el momento de dimitir de mi función como presidente de la federación", explicó en un comunicado.

image


‘La ministra francesa de Deportes saca tarjeta roja los Bleus y echa a Escalettes’


Tan equivocados no estabamos en Logo Girona Noticies pero si la polémica diera puntos, Francia a estas horas ya sería campeona del mundo.


 


 


 


 



ART I CULTURA



La pintora ‘Monse’ Pla a Les Barcarès


Monse Pla Barcares 


Maison des Arts   Foto: Joaquim Pedret Rovira


‘Cliqueu las fotografies per veure els videos’


Monse Pla Quim Pedret


‘Monse’ Pla        Foto: Joaquim Pedret Rovira


Reportaje fotográfico completo en Entradas Recientes


 


 


 


 



Ona Vilamalla 107.9 de FM – La Contracrònica del Quim Pedret…des de Tokio (Japó)


Dins del programa setmanal ‘El temps i una mica més’ de Guillem Plujà (26 de juny 2010)


tokio


‘Cliqueu la fotografia per sentir el audio’


Felicitats Guillem en el dia del teu sant




















Caos en francia 


Gironanoticies.com avui disabte 26 de juny      ‘Cliqueu la fotografia per veure l’article’




 


 


 



Avui dissabte ens veiem a Ona Vilamalla 107.9 de FM al mitgdia





Girona Noticies


Gironanoticies.com lider a Internet          ‘Cliqueu per veure la noticia’


























Art i Cultura



Monse Pla a Le Barcarès


‘Montse’ Pla    Foto: Quim Pedret



Demà el reportatge de la pintora ‘Monse’ Pla a Les Barcarès



Monse Pla Barcares


Maison des Arts a Le Barcarès  Foto: Joaquim Pedret


 


 


 


 





Ona Vilamalla 107.9 de FM - ‘La Contracrònica’ del Quim Pedret…des de Pekin (Xina)


Dins del programa setmanal ‘El temps i una mica més’ de Guillem Plujà  (19 juny 2010)


 


ciudad prohibida pekin Quim Pedret


‘Cliqueu la fotografia per veure el video’


 


De Vilajuïga a Vilamalla passant per Pekin…








 


Logo Girona Noticies


 


 


 


 


 









































1ª Mostra d’Art Contemporani a Port de la Selva – Juny 2010


Núbols Joaquim Pedret ‘El Cels desde la meva finestra’                Foto: Joaquim Pedret Rovira


 


 


 


 


Enlaces de artículos recientes





La creadora Elena Kudry, il.lustradora de llibres


Publicat el 19 de Juny 2010 a www.guironanoticies.com


Elena Kudry


Elena ‘Kudry’ al seu Estudi  ‘Cliqueu la fotografia per veure el video’


‘El seu pròxim treball serà presentat a Estats Units i al Canadà en llengua anglesa. En breu arribarà a l’Alt Empordà’.


Elena ‘Kudry’ pintora i dissenyadora, ara establerta a l’Alt Empordà, es va fer artísticament a la seva Rússia natal, i al Japó, on hi va viure cinc anys, després a Barcelona, on va descobrir el modernisme d’Antoni Gaudí, del que se sent una gran admiradora i estudiosa de la seva genial obra.



‘Kudry’ de vegades ens sorprèn amb canvis d’estil i d’imatge, ara a les portes de la seva pròxima maternitat i després d’haver treballat en diversos estils i tècniques, ha seguit treballant i ha deixat el món pictòric més o menys dirigit al públic adult, prenent el camí de la publicació juvenil i infantil, il·lustrant i a la vegada creant també amb l’escriptor i fotògraf Joaquím Pedret, els contes de la seva ‘pròpia factoria’. De vegades és bo un treball en equip, no en va en Quim Pedret i l’Elena Kudry, són marit i muller. L’Elena i el Quim tenen la seva residència i l’estudi a la tranquil·la població de Vilajuïga.
Kudry, ja havia treballat de la mà del seu compatriota rus, el mestre Gueressim Voronkov amb l’Opera Infantil ‘La Petita Flauta Màgica’, que tant èxit va tindre en terres colombianes i que ja varem donar la notícia en aquest diari, quan els dos artistes, van fer la presentació dels fons d’escena de l’opera, al cèntric Cafè-Bar Si Us Plau de Roses, el passat mes d’octubre.
L’Elena reprenent el fill de la màgia infantil, que la va dur a Sud-america amb el Director de Liceu barceloní, ens ha manifestat que es sent molt còmoda treballant per als nens. A manera de broma afectuosa i desitjant-li el millor, és possible que Kudry en certa manera estigui fabricant els contes, per a un públic més menut i alhora per al seu primer fill. Serà un bon regal per al nounat.


  


Fotografies i muntatge: Gullem Plujà i Morató


 


Sorprèn la seva capacitat de treball. Aquest passat hivern a Moscou amb temperatures de – 20º C i amb força neu, va fer diversos reportatges fotogràfics en parcs temàtics infantils de la capital, que després li serveixen de font d’inspiració per als seus quadres. Alhora va poder cobrir la informació -no es la primera vegada- ja que va estar convidada des de Barcelona per la direcció del ‘El Tricicle’, per retratar i filmar les actuacions del mateix grup, en el ‘Teatre Estrada’ de la capital russa.


Elena Kudry li ha robat temps al temps per a exposar alhora a Vilajuïga en dues ocasions, una d’elles en una col·lectiva per a donar suport a l’escriptora Nuria Esponellà, en la presentació del llibre ‘Rere el Murs’ i dues setmanes després en la mateixa sala, per fer un altre exposició, juntament amb tres artistes comarcals.


El passat 6 de juny també va participar amb la seva escultura ‘La Cadira voladora’ en la 1ª Mostra d’Art Contemporani, de l’Alt Empordà o ‘Festival de la Tramuntana’ de Port de la Selva.



Malgrat aquest ‘enrenou’ artístic i també personal, Kudry, no es prendrà, ni una sola setmana de descans. El seu segon llibre està previst que arribi a les llibreries de parla anglesa al Estats Units i Canadà a mitjans de l’any 2011



Hem tingut oportunitat de parlar amb Kudry en el seu estudi i ens ha manifestat el següent:


‘El fet d’haver treballat com dissenyadora i pintora dels fons d’escena per a l’Opera infantil, ‘La Petita flauta màgica’, per encàrrec del Director de la Orquestra del Liceu de Barcelona, el mestre Voronkov, a l’octubre de l’any 2009 a Colòmbia i a seu èxit, ja que aquesta es va repetir el passat mes de Març de 2010 i alhora ja que està prevista un altre representació per a l’agost de 2010, et dona forces i es per això que vaig acceptar un altra proposta i un repte lligat amb el món infantil i realitzar una sèrie d’il·lustracions per a llibres juvenils i contes infantils.


El projecte d’il·lustrar llibres va sorgir a través de l’escriptor rus establert a Finlàndia, Sergo Akchurin. Ell es va posar en contacte amb mi, després de conèixer la meva obra a través d’Internet i atès que l’estil i els colors dels meus treballs, encaixaven dintre del seu projecte literari que el mateix escriptor tenia al cap, varem arribar a un acord artístic en un espai molt breu”
Aquest llibre que acabo d’il·lustrar, -del que hi ha alguna fotografia per aquí -ho he pres amb molta il·lusió, i és la primera història d’una sèrie d’aventures d’un gosset, que és el personatge principal. Es molt bo, responsable i alhora molt entremaliat, però li passant moltes coses.


Aquest treball m’ha suposat una dedicació gairebé exclusiva durant més de tres mesos, fent un total de disset il·lustracions, usant com a tècnica l’aquarel·la i el gouache. Tinc de reconèixer que ha estat un treball molt dur, però alhora molt agraït. És més, el quant vaig tenir de imaginar el personatge principal, és a dir el gos i també als seus amics i els altres personatges, el resultat final va ser commovedor i molt divertit.
En els quadres, vaig aplicar uns colors molt lluminosos, mediterranis i una mica ‘cridaners’ i vaig utilitzar el meu estil gaudinià-lineal, però amb unes formes més familiars i alhora molt més infantils, a fi d’assolir que els nens es diverteixin i entenguin el conte solament veient els personatges i potser et facin fer un somriure, tan sols veient el dibuix (llengua universal)” .
En aquesta sèrie de contes, el gos protagonista té el do de ‘veure’ les coses, quasi gairebé ‘paranormals’ i pot tenir contactes amb personatges màgics, que ningú pot veure, com son els follets, les fades o els bons esperits . En aquests contes es fa un elogi a l’amistat i la responsabilitat, i la vegada és el triomf de la bondat per damunt del mal, amb una càrrega de felicitat i optimisme, ja que aquests són els valors que ha de tindre un conte infantil.
En quant a la part comercial, la primera edició d’aquest conte, estarà al mercat dels Estats Units i Canadà, a través de l’editorial ‘Trafford’, en principi en llengua anglesa i està previst que la seva venda sigui dins del mes de setembre d’aquest mateix any 2010.
Tinc previst publicar-lo en castellà per al mercat espanyol i llatí americà, per al mes d’octubre d’enguany i uns mesos més tard en la meva llengua materna, el rus. No descarto, segons l’acollia del públic, entrar en el mercat català, a través d’alguna editorial comarcal o d’àmbit estatal català.
Fa uns dies, he començat el segon conte de la sèrie i la pròxima aventura del mateix gos i els seus companys.


Vull fer diversos agraïments, el primer a tots els quals m’han ajudat per a fer una exposició col·lectiva a Vilajuïga, el segon a la invitació per a exposar amb la ‘Galeria Royal Art Collection’ en Dubai Art Exhibition’ al maig de l’aquest mateix any.


També vull expressar la meva gratitud públicament, per la ‘generositat’ d’Inés Padrosa, que com historiadora d’art, escriptora i alhora bibliotecària del Castell de Peralada, ja que en el seu llibre ’Diccionari Bibliogràfic de l’Alt Empordà’, sabent solament de la meva obra -no ens coneixiem personalment- va saber valorar i prendre la decisió d’incloure’m en el seu magnífic llibre. Llibre, al meu entendre, molt interessant, ja no solament de consulta bibliogràfica, sinó que crec que és, o podria ser una gran ‘novel·la’, plena de personatges que formen part del passat, del present i de ben segur de futur de l’Alt Empordà. A ella he de dir-li senzillament: Moltes mercès Inés




 


Elena Kudry Ines Padrosa


Elena ‘Kudry’ al llibre “Bibliogràfic de l’Alt Empordà” de la escriptora Inés Padrosa


També dono gairebé per acabada l’Exposició Itinerant que he fet per la geografia catalana i Andorra de la Col·lecció ‘Tradicions, Llegendes i Símbols de Catalunya’, però no descarto la possibilitat de fer una darrera exposició a Peralada, Barcelona, Figueres, Roses o a Perpinyà. Alhora estic parlant amb organitzacions sense ànims de lucre i de salut, la possibilitat que en la ciutat que es fes aquesta darrera exposició, de fer donació d’un quadre de la Col·lecció, per a recaptar diners per a fins benèfics.


En relació a aquesta mateixa col·lecció de ‘Tradicions Llegendes i Símbols’, tenim gairebé acabat amb el meu marit, en Quim Pedret, part del llibre a Internet, a la pàgina www.catalunya-tradicions.com i a l’espera que pugui completar-lo, per poder fer la edició impresa en tres idiomes: català, castellà i rus i més posteriorment fer-ne la seva presentació


Li desitgem molta sort a Elena Kudry en el àmbit artístic i evidentment personal i l’esperem veure i estar a la presentació dels seus llibres, dintre d’uns pocs mesos.


Mercès al Guillem Plujà i a tota la gent de Girona Noticies


Elena Kudryashova, Pintora






















‘Monse’ Pla exposara a Le Barcarès (Catalunya Nord)


Invitacion Monse Pla Le Barcares 


El dilluns 21 de Juny a les 7 de la tarda a la Maison des Arts




Monse Pla Maison des Arts


Maison des Arts de Le Barcarès 



Maison des Arts Monse Pla


Place de la République
66420 LE BARCARES
Tél : +33 (0)468861656



































Creacions Quim Pedret TV





              Emissions en Proves             



“Els nostres núvols a l’Empordà”




‘Cliqueu la fotografia per veure el video’


Castell de Quermançó Quim Pedret



Al nostre cel hi hagut molts núvols…pero es el nostre cel Foto: Joaquim Pedret




….“la meva esposa Elena”


i és que quan passa pel meu carrer
fins el geranis li cluquen l’ull.
L’aire es fa tebi amb el seu alè
i les llambordes miren amunt
sa pell morena.
Quan passa Helena.
Quan ella mira saps que la font
quan ella vol, la dóna.
Quan ella plora, saps què és el dol.
Quan ella calla, tot jo tremolo.
Quan ella estima, l’amor pren vol…
I entre teulades es gronxa el sol
i els passarells dels fils de la llum
miren gelosos com riu i es mou.
Color d’espera llarga i perfum
de lluna plena
la meva Helena.


J.Manuel Serrat i Teresa




Quim Pedret desde els núvols de Vilajuïga


 


 


 


 


 


Castell de Quermanço


El Castell de Quermançó  Foto: Joaquim Pedret


 


 


 


 


Mi Música “Los sonidos de mi vida”


20 Juny 2010


‘Cliqueu la fotografies per escoltar el teu preferit’


Bruce Springsteen -  BornToRun


El Jefe


Just Like a Woman


Intocable…Dylan


Joan Baez - Sacco y Vancetti


La Joan Baez de sempre


James-Taylor - You ve got a Friend


La millor cançó d’amistad



Paraules d'amor


Les nostres Paraules…d’amor



Joan Noa


El ‘Nanu’ y la Noa


John Denver - Annie´s song


El John de mi adolescencia


Moustaki


Georges en su Alejandría


Silvio Rodriguez - Unicornio


Este Silvio… nos mata



Pais Petit


El Lluís i el nostre pais





Milanes - Yolanda


Mi Pablito




Simon and Garkunkel


Simon and Garkunkel




Raimon Pelegero


Raimon a la Facultat 


 


 


 


Estems preparant un article sobre CAT, CAR i CARS.


Hem seguit amb tot detall el famós CAT de Vilajuïga i el del estimat poble, de Teià. Farem un bon article, per deixar clar el que pensem dels turistes i el acolliment que han tingut durant anys. Deixarem de banda les tristes anècdotes de alguns regidors i no ens quedarem amb la llufa de la lletra menuda, del que el ‘politic’ ens volen vendre amb calçador.


 
Aquesta plana que es declara independent, PERQUÈ HO SOM. No perteneixem a cap partit polític, perquè no creiem amb molts polítics. Aquí diem les clares, agradin o no. Aquí no volem fer amics. Aquesta pagina està feta per els amics. Donem informació i opinió als nostre amics i si podem, sabem com divertir. Qui vulgui falsos amics, ja sap on trobar-los. 
Aquí parlo clar. Jo sempre he parlat i seguiré parlant clar,i si ting de dir MERDA ho dic, encara qyue sigui en rus 
Soc lliure, seguiré sent lliure, perque qui ha sentit i te la llibertat, te moltes mes forces per VIURE.











…de conya, oi?


COSES QUE PASANT ALGUNS POBLES


Les preses i la mala educació mai son bones, i molt menys per guanyar unes el.leccions


No m’oblido de posar les fotografies ‘prohibides’ del famós C.A.T. de Vilajuïga (Totxana Mul.lecular, en forma de edifici ranci i carrincló), del cual segons un excel·lent regidor de l’ajuntament, no es poden fer-ne fotografies per ningú, a menys que fassis la promesa de votar-lo, passant per un notari, perquè ell pugui ser el proper alcalde a les properes el.leccions municipals, en cas de que el actual batlle els hi fes figa.




 Cat Esbarjo ¿Piscina Publica


Centre Acullida Turistica i dos Centres de Acullida Trista





Cuant jo volia fer-ne unes fotografies, vaig tenir la delicadesa de demar permís al Sr. Regidor que supervisaba les obres exteriors i les seves excel·lents paraules varen ser enriquidores: "Aixó -el CAT- es cosa de la Generalitat i del Huguet" “NO es poden fer fotografias” ¡¡¡Aivalahostia Patxi!!!


Suposo que el Sr. Regidor de Vilajuïga, malgrat aquestes confiances en vers un tal Huguet, vaig pensar i deduir que es es devia referir al Honorable Conceller de la Generalitat Sr. Josep Huguet i Biosca, Conseller de Innovació, Universitats i Empreses. El Sr. Huguet és enginyer industrial per l’Escola d’Enginyers Superiors de Terrassa i llicenciat en Història Contemporània per la Universitat Autònoma de Barcelona.



huguet


Sr. Josep Huguet i Biosca



El Conceller Sr. Josep Huguet, és autor de diversos llibres, entre els quals destaca l’últim que ha publicat: ‘Emancipar Catalunya’.


Coses que a vegades fa el mal gust, el pseudo-poder mal entès i potser la mala educació o ignorància i la prepotencia. Així anem. Coses de poble.




Felicitem al equip de govern, està netejant el llit de la riera que dona a la zona de esbarjo dels antics i deixats safareigs. Estem contens que a vegades i en silenci passin per aquesta plana. O potser ja era una bona idea que ja la havien pensada?




Joaquim Pedret i Rovira







Canal Video Quim Pedret TV


Molt aviat tindrem els vídeos, fotos i documents escrits i sonors que a alguns s’els posaran el pels de punta. Igual son ‘masoques’ i els estan esperant en ‘candeletes’. Nosaltres els proporcionarem les xinxetes perque no els hi caiguin les bragues, ¡cap problema!


 


 


 


 


HA MORT L´ESTATUT, VISCA L´ESTAT CATALÀ


dissabte 3 de juliol de 2010



 


Diuen que al llarg de la història sempre hi ha hagut una diferència essencial entre l’Imperi Britànic i l’Imperi Espanyol respecte al tracte i la negociació que totes dues metròpolis han mantingut amb les seves colònies quan aquestes han aconseguit la seva independència. El britànic ha aconseguit arribar a acords amistosos amb les colònies encara que fos el minut abans de la proclamació de la independència. Per contra, l’espanyol, només s’ha plantejat arribar a acords amb les colònies el minut després de la proclamació de la independència, quan ja era impossible un arranjament amistós. L’Estat espanyol sempre ha calculat molt malament la correlació de forces entre el poder central i la colònia, i així li ha anat, foragitat d’arreu i avui un Estat en ruïna, espoliador i antidemocràtic.
No ens ha d’estranyar, doncs, la liquidació de l’Estatut que ha practicat el Tribunal Constitucional. Només negociaran el minut després de la proclamació de la nostra independència, quan ja no els serveixi de res. És la doctrina espanyola –ara constitucional– de sempre, la del tot o res. Un diari digital espanyol ho tornava a deixar clar aquests dies: “Señora Cataluña: deje de refunfuñar y, si no está a gusto, ¡váyase!… ¿A que no tienen agallas para proclamarse independientes?”
El que realment s’ha carregat la sentència del TC sobre l’Estatut és el camí del mig entre l’unionisme i l’independentisme que la transició espanyola ens va voler fer creure que existia i per on volíem avançar. Ara ens hem adonat que el camí del mig autonomista, el del de mica en mica s’omple la pica i l’a poc a poc i bona lletra només ens el creiem aquí.
Qui vulgui avançar de debò i sortir aviat de la crisi ja sap que el miratge del camí del mig ha desaparegut. Però és que fins i tot aquells que tenen objectius més modestos, i que creuen suficient fer un pas més, o un passet més, o tan sols un pam més cap a una major qualitat de vida, cap a gestionar els nostres impostos, cap a una millor sanitat i educació o cap a normalitzar el català, ara ja saben, també, que per a assolir aquests objectius només hi ha un únic camí possible: la independència i l’Estat propi. Això o quedar-nos en la via morta actual, del dèficit fiscal i l’empobriment relatiu. No hi ha camí del mig.
Només conèixer la veritat ens pot fer lliures. I en aquest sentit, la sentència és molt positiva, perquè ens ensenya la veritat implacable de la nostra condició espanyola: som una colònia fiscal. Ho reconeix implícitament el mateix president Montilla: “Espanya és inviable si Catalunya té el concert econòmic”. Sí, conèixer la veritat ens ha permès viure la sentència sense amargor, fins amb un somriure sorneguer als llavis i amb ganes de marxa, d’acció i de manifestació.
Ara toca dissenyar el full de ruta cap a l’Estat propi, que hauria de passar per: 1) continuar eixamplant la majoria social que avui respon a les enquestes que votaria sí en un referèndum d’independència, amb la consulta sobre la independència i amb campanyes que expliquin, sobretot, la millora de la qualitat de vida dels catalans amb l’Estat propi; 2) portar al Parlament de Catalunya el debat sobre l’exercici del dret a l’autodeterminació a través de la iniciativa popular i de les iniciatives parlamentàries; 3) aconseguir una majoria al Parlament de Catalunya a través d’una proposta electoral atractiva i creïble amb el compromís de convocar el referèndum d’independència i proclamar l’Estat propi, malgrat els impediments o les prohibicions del govern espanyol de torn, i 4) no caure en el paranys dels porucs i dels que hi guanyen, amb la dependència, que sempre ens diran que “encara no estem preparats”, o “que no estem madurs”, o “que no ens precipitem”.
El moment ja ha arribat. Som un poble fantàstic que ens mereixem molt més. Estem molt més madurs i preparats del que ho estaven Montenegro, Kosovo o Eslovàquia en iniciar el seu procés. El camí es fa caminant i la preparació s’aconsegueix practicant. Endavant, catalans: el millor comença ara.


Enviat per www.estat-catala.cat


 


Salut a tots el meus estimats 'inutils'


Joaquim Pedret i Rovira


Fotograf i Escriptor

0 comentarios