Blogia
Joaquim de Catalunya

El Nadal... dels Pebrots, by Quim Pedret

...mentres arriba el Rei (perdó, els Reis Mags)

Dons ja ho veus nena, de aquí dos dies Nadal. I ella respon: I? No, no, si nomes era un dir, sembla mentida com passe el temps. Dons jo farta dels nens tots els dies a casa. Si amic aixi comencem aquest festes tan boniquessssss i entranyablessss. No abans de passar per el que molts varem anomenar el dia de la salut.... Noia no en...s ha tocat res al la Loteria de Nadal, però l'important es que hi hagi salut, oi? Dons que vols que et digui.
I Sent fidels al esperit nadalenc i consumista del Corte Inglés (inventor del 'cotarro'), ens em dit Bon Nadal i Bones Fetes i Bon any i molts amb amb aquestes boniques paraules han netejat la seva ànima, altres al sentir bones festes han pensat: "la mare que et va parir (seria el cas del pollastre i altres animals, racionals i irracionals), mentrestant preparaven les dones de la casa el pollastre i el canelons On anirem per Nadal? A casa la teva mare... i la que et va parir punyeta, ja estic farta de festes. A mes la teva germana no l'aguanto... Dona, només serà unes dues hores el dia de Sant Esteve, ja sap com li agraden les Neules.
Nena, dons a mi no se que em passa per Nadal, em posa molt trista... Si, com a mi. Mira a casa el celebrem per el nens, sinó res de res... Dons jo, diu l'altre, a casa no el celebrarem fins que el nen cagui el Tió a l'escola. L'altra diu , dons jo no el puc celebrar, sempre trobo a faltar algú... nena, si tots pensesim el mateix, el Nadal no el celebraria ni Deu, cada any 'peta' algú de la família, es llei de vida, ja se sap. Ai, toca fusta...
Escolta i de regals com aneu? Don a casa un Tió i arbre i de reis res de res. No està la cosa per tanta despesa. Dons a casa fem reis, Papa Noel, Arbre i Tió. Clar, tu sempre presumint..
31 a la nit, uff ja s'acaba les festes, teniu les cireres preparades? Noia que es el raim.... Tan ni fot, a veure si el meu home s'ofega igual am cireres que amb raïm... Que peti. No sabeu que un es va ofegar en una campanada i el punyero raïm. Calla calla ximpleta. I aixi anem passant i els mes optimistes esperen desprès de la passada de reis a TV3 i desprès la passada del poble que arribi les rebaixes del Corte Inglés, sinó perquè ‘punyefla’ servirien les punyeteres festes?
Jo nen, a l'any que be amb quedo a casa, estic tipa de aguantar la teva familia, i aixis pasem dolços dies de felicitats i de l'arribada de nostra senyor Jesucrist De qui? Tan ni fot... Si ja ni sabem qui va neixer per Nadal... si nena, es el Isidoro Alvárez (l'amo del Corte Inglés) i a mes sinó ho sabies, Isidoro vol dir REGAL DE LA DIVINITAT... No fotis¡¡¡ Aixo d'ho ha dit el Google, que també ens felicita a tots, oi que si? I a mes Isidoro es celebra el 2 de gener... i així infinites converses que no tenen preu... durant cada any, any rera any
Però a partir del 7 de gener, si no es abans, tornarem a la realitat de tot el consumisme. Escoltarem futbol i els seus debats, els insults de un tal Ron-cero vers al Barça i tota la fatxenda de TV Intereconomia en vers a Catalunya, les novel•letes de TV3, veurem el guapo 'Shosep' Pedrerol dient bestieses en ver tot elque es belluga, altres miraran la 13 TV (de la 'Curri' Valenzuela) o Tele 5 a veure qui caram surt al 'Salvame de Luxe'. Aquest dies em sigut feliços i fidels al 'Esperit Corte Ingles' i altres andròmines i em dit i em fet tot el 'paripe'' (com he dit mes amunt, sembla ser que a la majoria de la població no li agraden les festes de Nadal i tota 'la pesca' però tot deu la celebra.
Ara ja em menjat com si estessim a 'Cal Tipa', ens han regalat les corbates dels pebrots i la colonia del 'tufillo', si molta colònia, ja que el mes important en aquest país es fer bona olor. El que SI que ens agrada o es pecat o engreixa. I això no ens ho regala la dona, per no dir el que tots pensem, que tampoc ho regala ja que te mal de cap
O sigui que a partir del cop de pitu de les esmentades rebaixes (si en ha sobrat un punyeter euro) ....ja podrem, si som aixi i volem ser i podem SEREM 'els petits ‘cabronets' que tots portem a dins i podrem seguint foten canya al nostre veï i al polític de torn, aixi com ell ens fot a tots nosaltres. Amen
Es la realitat... perquè el mon hi ha una carrega brutal de hipocresia, enveja i odi que a vegades es veu agreujada en temps de crisis, com ara, i com la crisis del petroli dels anys 73. 74 i 75 que var ser molt pitjors, el que passa es que ara hi han mes mitjans de des-informació que s'encarreguen que les televisions fomentin merdes i altres mandangues per fer dinerons i així com ho fan els diaris esportius, creant ‘foros’ d'opinió on es pot insultar a deu i a 'sa' mare I no passa res !!! Pena de país
Seriosament, jo us desitjo un bon any i que un un dia ens poguem fotre tots el amics de veritat que en coneixem i el que ens em conegut al face fent un cafetonet a Vilajuïga.
Ja pago jo (soc català, però no tant) Mentrestant estimat amics/amigues 'inutils'... que ens vagi pentinant la yaya i sinó ens agrada el que arirà fent el govern, fem servir el mètode català: "Ens hi posem fulles", mentrestant esperem que arribe un altre Nadal del pebrots, molt mes boniccccc !!!

Bones Festes
i Quim Pedret i Rovira

0 comentarios