Blogia
Joaquim de Catalunya

País de Botifarrades, by Quim Pedret

 

No he pogut, em faig gran gran?
País de Botifarrades

La meva mare que em deia: "Nen t'hi fixes massa" Tenia raó? Segur. Crec que no es per fixar-me o no, crec que es el meu caràcter.
La meva cosina fa anys, em deia: "En aquest mon sinó hi hagués una mica de tot, no hi hauria color. Potser la mare i la cosina tenien raó i jo res de res.

M'explicarè breument...el que passa es que tinc temps i el tems el faig servir per gaudir del meu fill Sergi i la meva esposa, també dels meus dos fills i amics que de tant en tan em venen a veure. Gràcies
Mentrestant en aquest espai (Vilajuïga) i en aquest temps (molt humit), vaig pensant i en un moment vaig recordar que tenia d'obrir el correu electrònic (coses modernes, que faig molt poc). Es llavors quant em vaig adonar que hi havien tres correus de Televisió Empordà (una grandíssima emissora, però amb uns estudis petits)
... i caram ! Obro el correus i llavors, nomes llavors, vaig pensar que hi han coses, persones, situacions i personatges que nomes es poden entendre desde una dimensió desconeguda.
Et preguntes: Ser o no ser? Potser.....
"Es possible un debat moderat per un periodista de facilitat de paraula com el Juanma Abuin o el moderat expert Mohamed El Amrani? Si, es possible.
Es possible dins del debat, poder escoltar a un politòleg, com el Sr. Carles Páramo, home de vàlua i fama universal, parlant de l'alta política mundial? Dons Si, es possible
Es possible en el mateix debat, escoltar uns minuts de dissertació de un home de una parla exquisita i relaxat, i amb una sabies-sa acumulada com la del Sr. Trias, sobre el fenomen tan fabulós i miraculós com es 'Terra de Pas'? Si, es possible
Es possible poder rellepar-se els dits amb un debat que parli de la gran "España y la Región Catalana y su alocada e impossible independència" amb dos tertulians de intel·ligència i el 'bon savoir faire' i coneixements, com els Sr. Viñuela i el Sr. Torres?
Dons Si. També. Es possibles i real Existeixen, els debats i els tertulians, llàstima, que com he dit avans, em faig gran i em canso molt de la vista i sobre tot de l'oïda i en els tres debats que he mencionat, no vaig poder passar dels cinc minuts (5). Quina pena !! Collons !!, si a mi m'agraden els debats polítics i xalo com un ximple, però...

Demà m'esforçaré i ho intentaré un altre vegada i em posaré a una altre dimensió, sort que avui he mirat una mica 'El Cuarto o Quinto Milenio' del Iker Jimémez.... O no?
Deia el Sr. Lanza del Vasto: "Si no t'agrada una cosa, no lluitis contra d'ella, tens de prescindir de ella" Però si a mi agraden els savis...perquè a vegades vull ser com els savis, sinó els puc arribar a entendre?
Ja ho deia en 'Jaime Balmes'... Cal tindre a la biblioteca del cap, i molt de "Criterio*"
*El Criterio es un gran llibre de Balmes (recordeu, Balmes no es el cinema del Carrer Balmes) Si?

Balmes era un capellà i va ser un gran filòsof català nascut a la població de Vic molt conegut per les seves botifarres.
Amen



Quim Pedret i Rovira
Ideòleg I alguna cosa mes

0 comentarios