Blogia
Joaquim de Catalunya

Molts errors de Mossèn Carles, by Quim Pedret

Pàramo o Paramó (sembla cap i cua)

 

Un dia un amic de CiU, un home jove, em va preguntar: "Perquè li dius Mossèn?" Vaig contestar-li: "Amb el seus sermons, s’ha assembla molt amb el meu pare, ja que tota la família li dèiem "El Senyor Rector"

 

ETA, PUNT FINAL …estàs segur?

En principi demano excuses als que em llegiu per que l’escrit crec que es un pel llarg, tot el contrari que el receptor, que sempre li considerat un pel curt (d’alçada)
Era el mes d’octubre de 2011 i com molts dimecres, vaig anar a fer el meu cafè descafeïnat al bar d’uns amics. Sempre agafo el Setmanari Empordà i/o l’Hora Nova i li faig una ullada, tampoc no faig una llegida molt extensa, perquè els mals escrits (no tots)
es poden encomanar. Sortia un articulet del líder mundial de la política universal, era en Mossèn Carles.

 

clip_image001
Mossèn Carles ens deia textualment: "La capacitat de perdonar està en funció de la capacita d’estimar? També que sí. Crist, què ens diria, què ens diu?"

Text del setmanari
"Avui em sabut que ETA es un punt final, es la millor noticia.. …recordem el 365 dies de l’any al Mosso Santos Santamaria. Que està al cel". L’alcalde accidental era el bon amic Miquel Gotanegra i jo estava a casa amb la pota xunga, de una ensopegada de tant treballar. I que desde la meva convalescència, també he sentit el patiment i la pena que encara porto al damunt" (paraules del Carles)

 

 

 

Ara, em sabut que el Mosèn Carles i el Sr. Miquel Gotanegra eren ‘amics’. Sabem que el bon Mosso Santos Santamaria està al cel. Sabem que la seva mort no va afectar al turisme, i sabem que la mort d’aquest noi, va fer menys feixuga i dolorosa als seus pares, ja que el turisme no s’en va resentir.

 

¡Lamentable!

Et contesto rapit Mossèn:
Sense comentaris

 

 

Mira ‘amic’ Mossèn
"ETA eren i son una colla de assassins i fills de puta -de mare santa. Mes clar l’aigua? I espero equivocar-me, però ETA encara existeix desprès de un any. Però com un bon Mossèn encara perdones. Quina sort tens tu, que no ets família del Mosso Sr. Santamaria, ni del regidor assassinat a sang freda, en Sr. Blanco a mans de aquets mal nascuts.
No ets l’únic que sembla un mossèn, no. Altres han dit que la família l’Ernest Lluch (un gran i bon Home) fan saltirons d’alegria, i que perdonen a tots, ni tenen cap mena d’odi. Jo no em crec res.
La Presidenta del govern Foral de Navarra, en el seu dia, va ser agredida (mireu ve les imatges) i humiliada, no sols com a persona i com a dona, sinó per el fet de ser la Presidenta de la terra que ETA vol controlar (Navarra).
ETA va posar de genolls a tots l’aparell de l’estat. Abans va ser a altres governs. Ara ho ha fet com una mesura electoral -pactada- per col·locar a tota presa els elements de Bildú i Amaiur a llocs estratègics.
Deies que ETA va fracassar, Es l’hora del perdó? De demanar perdó? I concedir perdó? Podria dir-te que si, sense oblidar les víctimes directes o indirectes.
ETA no ha fracassat. Aquí no hi hagut una rendició d’Eta, no hi ha dissolució, aquí no s’han complert penes. ETA ha posa condicions polítiques per no matar. Aquí hi han víctimes directes i indirectes, i tots en certa manera han sigut VÍCTIMES i tu no es ningú per atorgar perdons, ni per demanar-los per ningú, ni en nom de ningú. Tu ni ets Deu, ni el salvador de la pàtria’, ni advocat de les causes perdudes, ni sortosament ets una víctima del terrorisme.
Pregunta a un familiar del Sr. Blanco si han perdonat als assassins del seu fill. El Sr. Blanco estava lligat durant dos dies a la soca d’arbre i estava tota la població amb el cor encongit esperant el maleït tret a la nuca, jo també. Per cert, haguesis escrit el mateix si haguessis sigut familiar del regidor del PP, el Sr. Blanco?
Potser si que es fer una mica de ‘terrorisme periodístic’ el fet que hagin diaris escrits tant permissius, a la ma d’alguns personatjes, que inclòs posin la foto del Mossèn repantigat i escarxofat repartint perdons a tort i a dret. Molts, masses teniu blogs i webs i tota mena de xats, on podeu fer apologia a vegades de la malicia o la desinformació i feu un ‘terrorisme’ que no mata, però fa molt de mal, tant de mal com pot fer la teva ignorància periodistica o social

 

Han passat mesos i sembla que ETA ja deixat de matar, però segueix preparada per tornar-ho a fer. Toco fusta
Mossèn, sempre seguiré sent una persona respectuosa, educada i fins hi tot sensible a les mancances del demés. O sigui que si no entenc una cosa, inclòs la respecto (fins aquí arriba la meva bondat, mes lluny no)
Tots tenim una opinió, com tots tenim un cul per seure i opinar i tota opinió es rebatible, però a vegades si les mancances, el deliris de grandesa i la supèrbia es transforma en desinformació i qualsevol amb un ordinador i una mica de sort, pot escriure bestieses en algun diari o en un xat o a la xarxa, perdo el nervis. Gent mal-informada i desorientada ni ha molta i no vull que siguis tu un d’ells. Sembla que escriure no es el teu fort. Tu el millor que fas es copiar i enganxar articles del Barbeta de La Vanguardia Española. Sincerament, no t’ho nego. tu ja has fet el camí, o la teva feina al poble, be i/o malament. Ell et jutjarà.
Si entrem en una dinàmica de una societat desinformada, manipulada això pot ser molt perillós.

Han passat els mesos i vaig tornar a topar amb una altre informació dins del diari dels amics de l’Hora Nova, eran les barraques de Santa Margarita i una excusa teva, excusa del mestre de la política… (el Premi Politzer de les lletres catalanes). i van….era el 3 d’agost del 2012 que prenent un altre cafetonet …. ¡¡apa!! em vaig trobar un altre article. Aquesta vegada per sort no l’escrivies tu.. ufff
Parlaven de la manifestació de la Policia Local la porta de l’ajuntament de Roses, durant un Ple. Hi havia dues versions sobre el fets i sobre les negociacions i lògicament coneixent a l’Alex Duran i el seu tarannà de anys i coneixent-te, tinc de creure a l’Alex.
Veig que ja es la segona vegada que demanes disculpes per anar errat en decissicions que afecten al poble. Fa dies ja vares demanar perdó per les Barraques de Santa Margarida i ara aquest altre ‘nyap’ de ple i de cridòria.

Ja que no disposo de molt de temps, faig una pregunta ràpida per a la població de Roses i a CiU: "No teniu algú millor a dins del partit per gestionar be el poble?".
Crec que dins de Roses i de CiU en particular, hi ha gent jove, preparada per fer el relleu que el poble es mereix i agrairia i així tu Mossèn et podessis retirar a sota de l’olivar, per fer una vida mes tanqui-la, reflexiva i d’oració. Crec que tu i alguns de l’equip de govern, esteu fent perdre el temps als que realment volen el millor per Roses i tenen les idees molt clares perquè, i ja que em varen ‘fabricar’ a Roses, crec que estic amb tot el dret d’opinar, de que els amics de CiU-Roses tindrien de plantejar-se de demanar-te la teva renuncia com a Batlle de la població i deixar pas a gent qualificada i idees noves. Tot cansa.

 

 

 

Un altre… o la mateixa. Declaracions teves.

Mossèn… Has exigit massa a la Policia de Roses i el tret t’ha sortit per la culata, però ara no hi havien cales a la capseta per fer-los callar, uns anys enredera, si es podia fer…ara no

 

 

Tots el pobles tenen el dret de ser lliures i son lliures (Quim)

 

 

clip_image004

"Seguirem exigint molt a la Policia. Roses ha de ser una població amb ordre i esperit de llibertat" (Carles)

"Ordre i Esperit de llibertat"?

 

‘de la meva web’

 

 

Un altra…

clip_image006

 

Ja ho saps amic President, si l’home que està per sobre de el be i el mal, et considera un sant estàs d’enhorabona. "Ten més raó que un sant"… i mes
Si el Sr. Artur Mas te raó o no, pot ser discutible. El que no pot ser es que encara que siguin frases fetes, puguis beatificar o santificar al President de la Generalitat. L’únic sant soc jo i encara no m’he posat cap ciri. Se que amb la teva capacitat de perdonar, inclòs al assassins etarres, em perdonaràs, serà un perdó que segurament em mereixo i molt

 

Resumint

Plegar? Si. Seria un gran favor al poble. La societat rosinca es bona gent i no sols ho entendrà, que a mes t’ho agrairà, i si deixes de publicar articulets i saps callar a temps, la meva malmesa salut serà infinitament generosa en vers la teva bondat i podré llegir tranquil·lament el que escriuen els amics del Setmanari Empordà o de l’Hora Nova sense cap mes ensurt. Gràcies xatu.

¡¡Au vinga trempat!!, que tinguis unes molt bones vacances i diga-li a l’Antoni Duran ‘Lo gran manitu du gran cap pelat’, que jo també estic en proces de perdonar-lo i estimar.lo, i diria mes, cada dia em fot mes caxondo la seva calba.
Cordialment t’ha agraeixo la teva atenció desde Vilajuïga

El Quim Pedret Rovira

0 comentarios